
Alex de Souza
1995–1997 Coritiba 124 maç-32 gol
1997–2001 Palmeiras 141 maç-78 gol
2000 Flamengo 4 maç-0 gol
2001 Cruzeiro 1 maç-0 gol
2001–2002 Parma 6 maç-1 gol
2002–2004 Cruzeiro 121 maç-64 gol
2004– Fenerbahçe 186 maç-105 gol
Gheorghe Hagi
1982–1983 Farul Constanţa 18 maç-7 gol
1983–1987 Sportul Studenţesc 107 maç-58 gol
1987–1990 Steaua Bucureşti 97 maç-76 gol
1990–1992 Real Madrid 64 maç-15 gol
1992–1994 Brescia 61 maç-14 gol
1994–1996 Barcelona 35 maç-7 gol
1996–2001 Galatasaray 132 maç-59 gol
Rakamlar üstünden tartışma yaratılmaya çalışılıyor. Bunun için kıçını yırtan arkadaşların çabası, Alex'in Hagi'den daha büyük olduğu gerçeğini yutturmaya çalışanlar. Alex gerçekten de Türkiye'ye gelmiş en yetenekli ve verimli birkaç yabancı futbolcudan birisidir.
Türkiye istatistikleri pek çok isme göre parmak ısırtan cinstendir. Fenerbahçe'ye kazandırdıkları, verdikleri 'Fenerbahçe tarihine' geçmesini sağlamıştır ve Türkiye liglerine ismi altın harflerle yazdırmıştır. Ama hepsi o kadar işte. Alex'in büyüklüğü, yıldızlığı sadece bu ülke sınırları içinde geçerlidir.
Türkiye sınırları dışına çıktığın anda Alex de Souza'yı kimse bilmez, kimse tanımaz. Eh, çok çok Fenerbahçe'yi çok yakından takip eden futbolseverlerle Brezilya'da tanırlar ve bilirler.
Comandante olmak kolay değil, o sıfat Hagi'ye verileli 10 yıldan fazla bir süre oluyor. Bir sıfat vermek istiyorsan da, farklı bir şey ver, zekânı göster.
İki adamın yan yan getirilmesi bile abesle iştigaldir ama çok karşılaştırmak istiyorsan, bak bakalım kim nerelerde oynamış? 1990 ve '94 Dünya Kupaları'nda kim, herkesi kendisine hayran bırakmış? Öyle çok kasmanın anlamı yok yani.
Alex ancak ve ancak Türkiye'de efsane olabilir. Sınırlar dışına çıkıldığı an, o efsanelik bitiverir. Hagi dünya futbolunun gelmiş geçmiş en büyük oyuncularından biridir. Zaten o yüzden hem Barcelona hem de Real Madrid'de forma giymiştir.
Çirkefe bağlamak istemiyorum ama önce Real Madrid ve Barcelona ismini yan yana yazın sonra Cruzeiro ve Palmeiras'ı yan yana yazın. Son ikiye yazdığımı birbiriyle çarpın, ilk ikiye yazdığımı da birbirinden çıkartın. Son iki ile ilk iki arasında 4 haneli bir rakam çıkması olasıdır.
Herkes kendi efsanesini yaratırken, başkasının efsanesini lügattan silmeye kalkmasın. Parma'da 6 maç oynayan bir adamla 3 yabancılı dönemde Real Madrid ve Barcelona forması giyen iki adamı karşılaştırmaya kalkmak bile başlı başına gerizekâlılıktır.
Bu ülkeye tek Comandante geldi, bir daha gelmez. Elma ile armutu karşılaştırmanın anlamı yok.
