25 Ağustos 2009

Edu, Delgado ya da hurdalar



Edu ve Delgado; sanki yolda yürürken sakatlanmışcasına uzun sakatlıklarından ötürü mukaveleleri ya donduruldu ya da feshedildi.

Spor filan değil bunun adı. Tam anlamıyla vahşi kapitalizmin, ete kemiğe bürünüp vücut bulması. Oynarken iyisin, sakatlandığında yolla gitsin. Ne adına; kabaran yabancı kontenjanını boşaltmak için. Alırken atılan bin takla, unutuluyor anında.

Yöneticiler; ne kadar beyefendi, ne kadar dürüst olduklarını da bu yolla göstermiş oluyorlar. İğrensiniz alayınız...

3 yorum:

futbol muhalifi dedi ki...

hocam,artık futbol ülkemizde de ciddi bir endüstri. nasıl iş kanununda hastalanma ile ilgili işe gidememe durumnda sözleşme feshediliyorsa artık durum burada da aynı. yani her şey hazır ve çarklar dönüyor. kimi yönden futbolun gelişmesi güzel olsa da çoğu yönden can sıkıcı.

Schumy dedi ki...

Fenerbahçe Edu' yu almak için 5,6 milyon euro ödedi ve Edu oynadığı süre içerisinde Fenerbahçe 2 yılda bir şampiyonluk 1 CL çeyrek finali gördü. Fenerbahçe' nin görüp görebileceği en büyük başarıdır bu. Ama yaptığı hatalarla da diğer sezona damga vurdu. Rakibin 3. santraforu rolüne büründü çoğu zaman :) Edu için Fenerbahçe son olarak 600 bin euro tazminat ödedi. Yazık değil mi 2 senede 10 milyon eurodan fazla para harcadığın adamı zarar ederek bıraktın ?

Beşiktaş' da Delgado' nun bonservisini almak için 3 yıllık reklam hakkından vazgeçti. Bu reklam hakkını senelik 2,5 milyon euro olarak belirlemiş Ülker. Beşiktaş' da kabul etmek zorunda kaldı. En az 10 milyon euro zararları var. Senelik aldığı 2,3 milyon euroyla da Nihat gelene kadar başı çeken oyuncuydu, Nobre' yle beraber.

Neyse konumuz nasıl harcandıkları veya harcanmaya çalışıldıkları.

Vallaha benim zerre umrumda değil diyemiyorum. Aslında rakibin içinde olan olaylar beni bağlamaz normalde ama harcanan paralar ülkeden dışarı çıkan döviz gerçekten muazzam boyutlarda. İnsanın içi acıyor. Bu paralarlar yapılacabilecek yatırımları düşündükçe. Kulüper bu paraları kendilerine tesis olarak dönüştürseler ne kaybederdi ki ? Ama olmadı, yeni gelecek olan için eskilerde vazgeçme klasik Türk mantalitesidir. Zarar edeceğini bile bile bunu yapıyorlar farkı bu. Galatasaray' ın bonservisine 5 milyon euro, kendisine de yıllık 3 milyon verdiği Lincoln' u 11 milyon euro zararla elinden çıkarması da buna en güzel örneklerdendir. Aradaki tek fark Lincoln' la takımın arasında sorun olması, diğer takımlarda ne Edu ne de Delgado takımıyla sorunlu değildi. Tek suçları takımları için oynarken sakatlanmalarıydı...

koala dedi ki...

@ futbol muhalifi;

Açıkçası bir endüstri olmasını sindiremiyorum içimde. Benim için futbol iki taş ve arasından geçirdiğin toptan ibarettir. Bu dönen paralar, saçmalıklar futbolun ruhunu öldürüyor.

@ Schumy;

Linderoth Galatasaray'da 2 yıldan bu yana sakat ve böyle bir şey yapmadı. Bu yönden takdir ediyorum. Bu adamlar ne için sakatlandılar ki? Bu kadar acımasız olmak büyük saçmalık.

Herkes vefa vefa deyip duruyor, kimse bunun altına çizmiyor. Bundan daha büyük vefasızlık olur mu_