15 Ocak 2010

Yıllar sonra Matthaus aynı kupayla


Niyeyse hiç Alman izlenimi vermezdi Lothar Matthaus bana. O dönemlerde abim sıkı bir İngiltere taraftanı (hâlâ da öyle) bense sıkı bir Almanya (artık asla değil) taraftarıydım.

Haliyle, her seferinde onu alt etme başarısını ben gösterirdim. 1990 Dünya Kupası'nda Almanya-İngiltere kapışmasında neredeyse birbirimize girecektik. Hayır, şimdi düşünüyorum da, iki Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı İngiltere-Almanya maçı için birbirine girecek. Annemin "Aaaaaa, yeter ama. Kapatırım bak televizyonu, finali izletmem" çıkışıyla kendimize gelmiştik.

Turnuvanın sonunda ben pis pis sırıtarak "Oğlum bırak şu İngiltere'yi her seferinde maymun ediyoruz sizi" cümlesini kurmak, büyük bir haz vermişti bana.

Fotoğrafı gördüm aklıma geldi hepsi. O zaman da söylerdim, şimdi de söylerim o Almanya'da en sevdiğim iki oyuncu Klinsmann ve Littbarski'ydi. Nedense hiç alışamadım Matthaus'a. Ama gerçekten Littbarski benim için ayrı bir adamdı.

Neyse ki, 1990 Dünya Kupası'nda Kamerun içime Afrika ateşini düşürmüştü.


Gençler bilmeyebilir, Littbarski şu üstteki fotoğraftaki ağlak ifadeli insandır.

2 yorum:

MBC dedi ki...

"O zaman da söylerdim, şimdi de söylerim o Almanya'da en sevdiğim iki oyuncu Klinsmann ve Littbarski'ydi."

peki breitner? :)
--
wallahi lothar matthäus´ü birtürlü bende sevemedim. son siralar 4. karasindan da ayrilmis diye duydum.

koala dedi ki...

Breitner, 90 Dünya Kupası'nda olsaydı o zaman da çok severdim :)