21 Temmuz 2010

Rica ediyorum dostluk kelimesini kirletmeyin artık


Maç beni yordu o yüzden madde madde gideyim, hem benim için, hem sizin için daha rahat olsun.

1. Bu iki takım 'Dostluk' adını anmasın. Bu ülkedeki yalakalar, yavşaklar dün Alex'i söylediği sözler için neredeyse çarmıha gereceklerdi. Gayet yerinde ve doğru sözlerdi oysa.

Dostluk gibi bir kelime kirletilmesin. Çünkü ülke dahilindeki kelebekler bile Galatasaray ve Fenerbahçe arasında böyle bir kavramın olmadığını biliyor.

Daha başkanları bile yan yana maç seyredemeyen iki kulübün bu kelimeyi kullanması acilen yasaklansın.

2. Galatasaray acilen Baros'u yedeklemek zorunda. Mehmet Batdal iyi hoş çocuk ama Baros'u yedekleyebilecek kapasitede olmadığını gösterdi.

3. Arda, sadece takımın değil sahanın en iyisiydi. Limitinin üstüne çıkan bir performansla oynadı. Olmayınca, olmuyor. Fakat Arda'nın satılmasının konuşulduğu şu günlerde gayet net bir biçimde söyleyebilirim ki, eğer yollanırsa sıradan bir takım haline gelir Galatasaray.

Övdük, ama bunu da söylemezsem olmaz. Arda 4-4-2'yi filan öğrenmesin, bıraksın öyle kalsın. Öğrenmesi gereken en temel şey, eğer rakip birden fazla kişiyle pres yapıyorsa, fırdöndü gibi etrafta döneceğine, gördüğü ilk sarı-kırmızı formalı oyuncuya pas atması.

4. Yeni transferlerden Serdar Özkan haricinde kimseyi beğendiğimi söyleyemem. Ama hazırlık dahilidir, daha çokça yol alınacaktır o yüzden enseyi karartmanın anlamı yok.

5. Eğer rakip Fenerbahçe'yse ve Galatasaray o maçı kazanmak istiyorsa, 90 dakika boyunca kalesine getirmemesi gerekir. Maçta gördüğümüz üzere, bir kez bile geldiklerinde gol atıp, üstüne yatıp maçı kazanma yeteneğine sahipler.

6. Kewell'ın bu takım için ne denli öneme sahip olduğunu tekrar gördüğümüz için mutlu oldum. Bu takımda zekâya sahip tek oyuncu.

7. Mustafa Sarp, Barış ve Ayhan Akman lafım size; üzülerek söylüyorum ama bu takımda oynayabilecek hatta bu takımda yedek olabilecek kapasitede değilsiniz. Hatta ve hatta bu takımın tribünlerinde bile bulunmamanız gerek.

8. Fenerbahçe'de halen bir değişiklik yok. Olur mu? Emin değilim.

9. Bu kadar sevimli laf yeter. Abicim, 75 dakika boyunca 10 kişi kalmış rakibini yeneceksin. Hayır, Fenerbahçe olduğu için değil (Tabii o da var) ama kalenin dibine kadar 20 tane top getirip, altıpas üstünde saçmalıyorsan, olmaz. En azından olmamalı.

10. Galatasaray sürekli olarak defansif oyuncu aramayı bıraksın. Rica ediyorum ve hatta yalvarıyorum G O L C Ü ve K A L E C İ alınsın. Ben her sezon ortasında "Abi aslında iyiyiz ama doğru düzgün kalecimiz yoktu, bir de çok sakatlık yaşadık" cümlesini duymak istemiyorum.

11. Hakeme çelme takmak hangi embesil beyinin ürünü olabilir bilmiyorum. Bu gerizekâlılar yüzünden hakikaten Türkiye'de futboldan soğudum. Bokunu çıkartmışlardı, şimdi süslemesini yapıyorlar. Sarı-kırmızılı olanı da, sarı-lacivert olanı da aynı bokun soyundan geliyor.

12. Türkiye'de yeteri kadar rezil oluyorduk artık ünümüz yurtdışına daha bir sağlam ve emin adımlarla yayılmıştır. Rezil, kepaze ordusundan başka bir şey değiliz.

9 yorum:

Ozan dedi ki...

abi sırf yenildik diye küfürler havada uçuşuyor yapıcak birşey yok 10 kişi defans oynadı birazda şans lazım ve o şansda fenere tutmuyor her zaman onlar bize karşı şanslı 1-0 önde başlıyorlar ve sinirlerimize hakim olmayı beceremiyoruz ya galatasarayın fenere yenilmesi beni üzüyor fakat soğutmuyor ama şu taraftar denen 3-5 çapulcunun galatasaraya küfür etmesini kaldıramıyorum resmen yenildik diye milleti intihar ettiricekler ama şu taraftar sözde taraftarın yaptıkları beni soğutuyor taraftarlıktan tribünden

Ozan dedi ki...

birde maçın adı çirkeflik maçı olmalıydı

Ozan dedi ki...

su maçta bile rijkaardı yollayan zihniyet var aklıma sıçtıklarım futboldan anlamıyorlar

Umut dedi ki...

Hislerime tercüman olmuşsun, çok güzel bir yazı olmuş.Emeğine sağlık.

koala dedi ki...

@ Ozan; Rijkaard'ı göndermek isteyen .... (küfür etmeme sözümü tutuyorum).

Bırak isteyen istediğini söylesin. Gerçi 10'a 11 oynadığımız için belirgin bir tavır koyamıyorum fakat yine de daha iyiydik. Gerçi 75 dakika oynayan takımı yenemedik ayrı hadise..

koala dedi ki...

@ Umut; ben teşekkür ederim, okuduğun için.

Bu arada iki yorumcu arkadaşı isimlerinden ötürü tebrik ederim. Ancak bu kadar denk düşer...

Ozan dedi ki...

bakıcaz ben ümitliyim yeni takım daha pas bağlantılarında sorunlar var anlaşamadıkları çok belli daha pino gelicek cana tam performansını ortaya koyucak kısacası bekleyip görücez bu sene şampiyon olmamız lazım yoksa yiyicekler rijkaardı

bir hazırlık maçıyla sezonun kaderi çizilmez ama fener için şu net belli bence aykut sezon ortası gelmeden yollanır

Ozan dedi ki...

birde sinir oldum abi bu adamlar yarın yarın şampiyon oldukmu tükürdüğünü yalıyıcaklar var şöyle aslanım vay böyle şampiyon olduk ne kadar çok hoşlarına gidiyor tükürdüğünü yalamak insanın biraz midesi bulanır resmen kendi kendini kandırmaktır

bir yasam tarzidir futbol dedi ki...

Abi dün geceyi çok güzel özetlemişsin.Birkaç sözüm var benimde,Kesinlikle olmaması gerekn bir maçtı dün akşam oynanan.Bıraksınlar artık sosyal mesajlar vermeyi,hayvan terli.Çevremdekiler ntvspor'un farklı olduğunu söyleyip duruyor ama dün akşam izlediklerim bence gerçek seviyelerini gösterdi.Hele tarafsız olduğu söylenen rıdvan dilmen'i dinleyecinle asab felan kalmadı bende.Herzmanki gibi skor yorumculuğunun tüm ince ayrıntılarını yerine getirdi.'Cana' için onun gibi türkiyede 60 tane oyuncu var dedi not ettim bir kenara ilerleyen haftalarda göreceğiz.Maçı yayınlayan doğan tv grup zaten evlere şenlik baştan aşağı fenerbahçe propagandası,devre arası ercan saatçi'ye bile mikrofon uzattılar!!!Kaleci konusunda ufuk'a sahip çıkmamız gerektiğini düşünüyorum ama asıl beni düşündüren geçen yıldan buyana pek birşeyin değişmediğini görmem 4-3-3,4-2-3-1 yada hangi varyasyon olursa olsun benim gördüğüm ver topu arda'ya o nasılsa birşey yapar diğer oyuncular figuran sanki.Kesinlikle 2 forvet ve 2 orta saha oyuncusuna ihtiyacımız olduğunu düşünüyorum.Umarım herşey istedeğimiz gibi gelişir.