6 Eylül 2010

Bakan değil yaren


Kamu Personel Seçme Sınavı'nda soruları hazırlayanların dersane sahibi olmasından tutun da, soruların servis edilmesine kadar binbir türlü dolap döndü.

YGS'de (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) çok ciddi kopya şüphesi var.

Hafta sonu yapılan Açık Öğretim Fakültesi sınavlarında bir adayın elinde sorular ve yanıtlar çıkıyor.

Peki bu ülkenin Milli Eğitim Bakanı ne yapıyor? Başbakan'ın eşiyle dış ve iç gezilerde, davetlerde, mitinglerde.

Bakanlığını yaptığı kurumun sorumluluğundaki tüm sınavlarda olmayan skandal kalmamış ama Nimet Hanım, bunlarla ilgili bir açıklama bile yapmıyor.

Kendisi, başbakandan öykünmüş olacak ki; gazeteci azarlar, öğretmen adaylarını azarlar onlara karşı dili pabuç büyüklüğündedir ama bu konularda sus pus olmayı tercih eder.

Bir ülkenin Milli Eğitim Bakanı'nın görev yetki alanına neler girer, az-çok biliyoruz. Ama bizim Milli Eğitim Bakanı'nın görev yetki alanı sadece başbakanın eşi ile gezip tozma şeklinde.

Bu kadar şey olurken, bu kadar sahtekârlık ayyuka çıkmışken, kimsenin sesini bile çıkarmaması ayrıca garip. KPSS'ye girmiş olsam, sınavla ilintili ne kadar kurum ve kişi varsa dava açmıştım.

Hem bir şeylerin düzelmesini istiyoruz, hem de parmağımızı bile kıpırdatmıyoruz. Öyle oturduğumuz yerden düzelsin, birileri bizim yerimize halletsin istiyoruz.

Trajik olan Hasan Ali Yücel'in de, Nimet Çubukçu'nun da Milli Eğitim Bakanlığı yapmış olması.

İki koltuk, iki insan. Gurur, onur, şeref, haysiyet, meslek ahlakı...

Bir kişi de çıkıp konuşsun artık.

Hanımefendinin bakanlık değil, Başbakan Erdoğan'ın eşine yarenlik yaptığını, hanımefendinin koltukta oturduğunu değil koltuğu işgal ettiğini, öğretmen adaylarını azarlamanın yaptığı işin birincil görevi olmadığını, başında bulunduğu kurumun sorumluluğundaki tüm sınavlarda şaibe olduğundan ötürü istifa etmesi gerektiğini söyleyiversin birileri.

Aklıma Cervantes'in "Şerefim yaşamımdan daha değerlidir" sözü birden aklıma geldi.

Pardon ama 'şeref' kavramı Türk politikacılarının pek rağbet ettiği bir değer değil, aklımdan çıkıvermiş.

7 yorum:

Görkem dedi ki...

Bu Nimet hanım yurtta tecavüze uğrayan kız çocuğu içinde arkadaşlar ilgileniyor diyerek konuyu üstünden atmıştı.Siyaset çok mide bulandırıcı,evet mi hayır mı derken bıktırdılar insanları.Dün mitinge gidenler onlarca iett otobüsleriyle gidiyor ve millet 15 dk bekleyeceği otobüsü 1 saat beklemek zorunda kalıyor,çok saçma işler var...

Adsız dedi ki...

yazık.. bir oy ugruna yitirilen hayatlar ve toplum...

Unknown dedi ki...

ve hala bu zihniyete devam diyenler var.

Adsız dedi ki...

İzniniz olmadan yazınızı Facebook ta paylaştım! Umarım bi sakıncası yoktur.

koala dedi ki...

@ Adsız; yok canım ne sakıncası olacak. blog benim değil sizin. ben sadece karalıyorum

UGUR BEKTAS dedi ki...

dostum muhteşem yazmışsın,
bnde iznin ile facebook'a taşımak istiyorum..

koala dedi ki...

@ ugur bektas; sormayın cidden paylaşın tabii ki