10 Kasım 2010

Fatma Nine'nin suçu ne?

Merak ediyorum o başlığı atan herifin ruh halini. Nasıl bir nefrettir bu acaba? Bunu sadece "Fenerbahçe medyası" bağlamında değerlendirmemek lazım. Bambaşka bir şey olmalı, içlerindeki Galatasaray nefreti.

Bunu taraftar yapar, adamın eğlencesi bu çünkü. İşe gidecek, dalgasını geçecek, rahatlayacak, mutlu olacak. Taraftarın bunu yapmasına kimsenin kızmaması lazım. Çünkü bunu Galatasaraylısı, Beşiktaşlısı, Trabzonsporlusu v.s. v.s. yani herkes yapıyor.

Ama bunu Türkiye'nin en 'prestijli' gazetesi yapınca ayıp oluyor. Kaldı ki, bu bir değil, iki değil, üç değil. Sürekli bir aşağılama, alay durumu söz konusu.

O kadar gerizekâlılar ki, aslında attıkları o başlıkla ince mizah yaptıklarını sanıyorlar ama işte mizah zeki insanların işi. O kadar aptal adamlardan kurulu bir düzen var ki, herifler kendilerini zeki sanıyorlar.

İşin Fatma Nine boyutuna gelecek olursak, Galatasaray'ı aşağılamak için 105 yaşında bir kadını, tecavüze gönderme yaparak başlığa malzeme yapmak kadar aşağılayıcı bir durum olamaz.

O başlığı atanın, o başlığın sayfaya konulmasına izin verenin acaba ninesi yok mudur? İnsan düşünüyor ister istemez. Bu herifler hiç mi değer taşımaz acaba?

Fatma Nine'nin suçu, klavye başında "Hürriyet'e gününü göstereceğiz" diye sayfa sayfa yazı yazanların, oturduğu yerden tepki vermek dışında aslında tepkisiz asalakların olduğu bir ülkede yaşaması.

Fatma Nine'nin suçu, her gün kendi kurumuna söven gazetenin ayağına kadar gidip röportaj veren başkana sahip olması.

Fatma Nine'nin suçu, teknik direktörünü kovduracak yetkiye gelmiş adamların futbol oynadığı bir takımın renklerine gönül vermesi.

Fatma Nine'nin suçu, beleşe alınmış futbolcusu menajerlik peşinde olan Galatasaray'ı sevmiş olması.

Fatma Nine'nin suçu, şike hesabını verememiş adamların kulübün en tepesinde dolandığı bir takımı alkışlamasıdır.

Fatma Nine'nin suçu, Servet'in, Mustafa Sarp'ın, Barış'ın, Hakan Balta'nın futbolcu diye önüne konulduğu bir takımı o yaşına rağmen Artvin'den Trabzon'a gelip desteklemesidir.

Fatma Nine'nin suçu olmaz mı? Tabii ki Fatma Nine'nin de suçu var. En büyük suçu, o başlığı atan orospu çocuklarıyla aynı ülkeyi paylaşması ve aynı havayı soluması.

Fatma Nine'nin suçu, ülkeye gazete diye sunulan paçavranın, her gün Galatasaray'a sövmeyi görev bilmesine karşın, taraftarının gazete önüne gidip Spor Müdürü'nü istifaya zorlayamayacak bir taraftar grubuyla aynı takımı tutmasıdır.

Bu kadar atıp tutuluyor ya, bu kadar laf söyleniyor ya, o başlık atanın yanına kâr kalır. Al işte daha bugün "Fener'e Aslan tarifesi" diye başlık atmışlar. Mesaj belli, siz konuşadurun biz geçirmeye devam ediyoruz.

Galatasaray taraftarının gücü bu kadardır, herkes bunu bilsin. "Hadi gelin bakalım Hürriyet'in önünde protestoya" desem, bir tane adam çıkmaz ama forumlarda, bloglarda atıp tutar.

Sözün özü, Fatma Nine'nin suçu Galatasaraylı olmaktır. Başkanının bile kulübüne sahip çıkamadığı bir takım yani.

Şikecimizden sonra artık yetkisiz menajerimiz bile var. Bir hafta oldu, bir kimse şu konuyla ilgili kulüpten açıklama yapmadı. Ahlaksızlık Galatasaray'ın ahlakı olmaya başladı.

Artık yeni stada geçince beyaz bir sayfa açar herkes. Olan biten unuturuz, hele de şampiyonluk filan gelirse birkaç yıl içinde; kimse ne Fatma Nine'yi, ne de Galatasaray'a yapılanları hatırlar.

Şampiyonluk dediğin şey, emzik misali. Çok konuşanın ağzına sokup, susturursun. Şu an emzik götümüzde; sokanın, çıkartanın haddi hesabı yok. Gün gelir götümüzden çıkarttıklarını ağzımıza sokarlar, biz de hiçbir şey olmamış gibi yaşamaya devam ederiz.

Özel Not: Melih, Bora, Murat, Ata'ya teşekkürler. Özellikle Bora'ya halen bir şey yazmadım cevaben. Oysa uzun uzun yazmış, içtenlikle. Haklısın kaçıp gitmek bugüne dek yazılanlara ters düşmek demektir.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Ne desen haklısın, protesto edelim lafı bloglarda- web sitelerinde kalıyor ama şartlar çok farklı sen de biliyorsun. Ben protestonun organize olunduğu takdirde web sitesi üzerinden de yapılabileceğini düşünüyorum, bugün ne kadar laf edersek edelim Antu'nun böyle bir gücü olduğu gerçek, örgütlenmeyi sokakta yapmak zor ama en azından internetten yapabilmeli GS taraftarı.

Yazmama kararına gelince, sen yazmasan bu şekilde hakkımızı koruyacak, sesimizi duyuracak kim olacak? O yüzden yazmalısın.

il Capitano dedi ki...

abi çok sevindim dönmene.hürriyet hakkında bir şeyler karalamadım,karalayamadım zira taraftarı ancak netten yapar,başkanı onları bile s.kine takmaz gider adamla yemek yer.böyle bir takımın bir taraftarı olarak,yarın yine aynı şeylerin başına geleceğini bilen bir Galatasaraylı olarak yazmadım,yazamadım.sana mektup yazıp senin dönmende az da olsa katkısı olan arkadaşlara da teşekkür ediyorum,umarım hep yazarsın abicim.

contemporary professional student dedi ki...

Ustad merhabalar,
Uzun zamandir yazdiklarini takip etmekteyim. Huyum kurusun yorum yazmam. Siyaset bilimi mezunuyum.2009 agustos. Yaklasik 7 aydir Atina'da yasamaktayim.Ve ulkem acisindan hergun umidimi kaybetmekle birlikte hergun biraz daha nefret ediyorum. Siyasetten(Sidik yarisi) bagimsiz olarak bu kadar tembel, ahlaksiz, tepkisiz bir topluma mensub olmak o kadar koyuyor ki oturup saga sola, kendime cemkirmekten biktim acikcasi. Ozellikle yunanistan'daki universite gencligi ile bizimkileri(bende o gruba mensubtum 1 yil oncesine kadar) karsilastirinca -ki aslinda bu onlara saygisizlik olacaktir- ne kadar maymun oldugumuz ortaya cikiyor. Ha bunlarda her bi boka eylem yapsalarda nihayetinde anarsistim diye gecinenlerin cogunun en buyuk hedefi devlet memuru olmak o da ayri bir konu herneyse. Yaklsik 2-3 yil once ulkede ozel universitelerin acilmasi gundeme geldiginde 2 yil boyunca ogrenciler okullari kapatti(zincirle). Polis okula girerse canli cikmasi birazcik zordur burada. Ancak rektor okulda ogrencilerin can guvenliginin tehdit altinda olmasi durumunda polis cagirma yetkisi var fakat onu yapacak gotte hicbir rektor de yok. Atina ekonomi universitesinde rektor ozel okul kararini destek veren aciklamalar yapmisti ve adamin kapisina tuglayla duvar orup 2 gun odasindan cikartmadilar. bir ogrenci oldu ortaligin amina koydular. Bunlar biraz extrem ornekler olsada insanlara alan yaratan bir demokrasi ve bunun bilincinde olan bir topluluk sozkonusu. Fakat bizde ozellikle sanirim ailelerimizin bizi yetistirmesi ile baglantili olarak muthis bir devlet ve asker sevgisi bulunmakta. Neden bu devlet bizim icin kutsaldir hic anlamam. Benim gozumde devletin bir metro hattindan farki yoktur zira devlet bir amac degildir sadece bir aractir ve kesinlikle kutsal birsey degildir. Ancak bu devletin kutsal olmakligi, kendimize has ahlak(') anlayisimiz, kultur tore vs. sosyal genlerimizden kaynaklaniyor sanirim herneyse bizlerin aydinlansakta bilinclenemeyecegimizi, bilinclensekte tepkisel hale gelmeyecegimizi velhasil kelam bir bok olmayacagimizi hissettiriyor. Belki milli gelir 50000$ olur kelle basina(birey'den bahsetmek guc) ama ben bize ilkokuldaki andimizdan tutunda, tarih derslerinde beynimize sokuldugu kadar buyuk bir millet degiliz bence. Basimizda iyi bir idareci varsa iyi yoksa sik gibi kaliyoruz iste. Olay Fatma nine'den biraz sapsada durumun ozu biraz boyle gibi.(noktayi imla kurullari dahilinde koyuyorum yoksa cumleleri noktayla bitirmek benim haddim degil)Bu arada hosgeldiniz tekrar..

Saygilar

fabrizio dedi ki...

Kilitlemiştin dükkanı kısa bir süre önce... Giderken de senin tabirinle "Giderayak soktun lafını..." 'Kilit' dediğin günden bu yana tekrar yazıyor olmanı umarak girdim bloguna. ve nihayet. kendi blogumda argo dahi yazmamıştım hiç... Hürriyet haberini görünce senin blogda okuduklarımın ne denli vurucu ve zihne kazınan şeyler olduğunu fark ettim. başlığım "alayınızın amına koyayım"dı... Sonrasında da sana mail attım zaten. Bu ibnelerin yanına kar mı kalacak diye. Şimdi düşünüyorum da bu hayvanlara teşekkür edeceğim neredeyse. senin geri dönüşün için vesile oldukları için. ve son söz; yazmışsın ya "Hadi gelin bakalım Hürriyet'in önünde protestoya desem, bir tane adam çıkmaz" diye işte senin yazdıklarına okuyarak ne kadar taraftarım onu sorguluyordum. haklısın hepimizin krallığı klavye başında. Belki ben de öyleydim. Ama şimdi; Hürriyet'e gidiyoruz gelen var mı? desen hocam; emin ol o grupta ben de varım... Yazdıklarını okuyan nice Galatasaraylı da takımının haklarını savunmak için orada olacak. Buna da eminim...
Sağlıcakla kal...

ultrAs dedi ki...

kaptan aramıza geri dönmek güzel,blog okumaktan soğumuştum valla,eyvallah bile demeden sana veda etmek olmaz

scorp dedi ki...

Bir de ben bunu anlamıyorum. 105 yaşında ki nineyi, niye maçlara davet edersiniz arkadaş. Tamam bir kere geldi Ali Sami Yen'e yeter. Yazık değil mi o yaştaki kadını ordan oraya götürüyorlar.

105 yaşında ki nineye de öyle başlık atanlar insansa tartışılabilir ama ben tartışılmaya değer bir şey görmüyorum.

Melih ERTAN dedi ki...

Selamlar,
Öncelikle geri dönmenize çok sevindim.
Bizim taraftarımız tam bir koyun sürüsü, bırakın protesto etmeyi içlerinde destekleyenler de vardır. Dün maçtaydım TV'den izlemek yerine stadda izlemek biraz daha keyifli ve detayları yakalayabiliyorsun.
biraz yaşımız gereği biraz da ekonomik olmasından 2 sezondur Eski Açık (kale arkası kapalı) kombinem var. Dün artık taraftardan tiksindim. Tam bir salaklar topluluğu, hepsi koyun, başlarında 2-3 çoban. Küfür et fenere, küfür et BJK. Amaç neydi acaba çok merak ettim. Bu gerizekalılar ordusu Rijkaard'ı göndermek için her şeyi yapan, trabzonda takımı sabote eden, yarmayı hala çağırıp alkışlıyor. Ben Servet'in oynadığı takımı izlemek dahi istemiyorum, ama renklere aşığız.
Sözün özü bizim taraftardan bi'bok olmaz. Her şey lafta, buna ben de dahilim. Hiç olmazsa kendimce protestomu ediyorum. Evime malum gazeteyi sokmuyorum, internetten sayfasına bakmıyorum, adını ağzıma dahi almıyorum reklam olmasın diye.
Bizleri güzel yazılarınızdan ayrı bırakmadığınız için tekrar teşekkürler.

Melih ERTAN

Ozan dedi ki...

ilk önce tekrar hoşgeldin abi hergün bloguna baktım geri döndümü acaba diye geri dönerek hepimizi o kadar çok sevindirdin ki ne kadar teşekkür etsek az

yazıklar olsun hürriyete 50 yıldan fazla yayın yapangazetenin bu hale gelmesi affedilebilir koskaca gazetenin fenerbahçe yayın organına dönmesi affedilmez boykot tamamda nereye kadar sırf doğan grubu değilki türkiyede tarafsız medya kalmamış adam gibi yayın yapan gazeteler de bir elin parmağını geçmez artık bunlar öyle bir hale getirdi ki aldığım gazetelerin spor sayfalarına bakmıyorum

fatma ninenin canı sağolsun ayağı uğurlu gelmedi ama normal servet balta sarp ayahn gibi cenabetler var takımda

fatma ninenin suçu yok istersen 100 maça gelsin 100 maç yenilelim onun canı sağolsun suç 105 yaşındaki ninemizi geyik malzemesi yapan yavşaklarda ve servette

Thiam Jaba dedi ki...

Öncelikle geri döndüğünüz için teşekkür ederim, bunun dışında bir organizasyon olacaksa, ben varım Hürriyet'in önüne gitmeye

koala dedi ki...

@ Thiam Jaba; siz yok be gözüm. sen hem daha samimi hem daha yakışıyor.

Thiam Jaba dedi ki...

eyvallah üstad :)

bss dedi ki...

''şu an emzik götümüzde''hahaha bu nasıl bir yaratıcılıktır?şu manisa maçının ardından ilk tekrardan dükkanı açmana sevindim,sevinmemin sebebide buymuş demekki onuda öğrenmiş oldum :))

tekrardan hoşgeldin,gene ufkumuzu biraz daha genişlettin :0