26 Ocak 2011

Kanka nedir biri bana açıklar mı?





"Bu iki fotoğraf da ne ola" diye düşünmüşsünüzdür kesin. Düşünenler için hemen bilgilendirme yapayım.

Birinci fotoğraftaki tip, polisin çocuklar için yaptığı bir karakter; ismi "Kanka". Yani Çocuk Polisi. Çekirdekten çocuklara, polisleri sevdirmek için yapılan bir tip. İlk çıktığında da aynı yorumda bulunmuştum, "Kanka diye isim mi olur lan" demiştim.

Tiksindiğim birtakım kelimeler vardır, Kanka da bunlardan biri. Ne hayatımda kullandım ne de kullanan biri ile yan yana durdum.

Neyse ikinci fotoğrafa geçelim. Çift başlı kartalı sembolize eden Universiade Erzurum-2011'in maskotu. Hadiseye bak ki onun da adı Kanka.

Olimpiyat düzenliyorsun, boru değil. Bulduğun isim Kanka. Nedir abi Kanka? Hakikaten bundan daha dangalakça bir hitap biçimi olabilir mi? Bu yaygınlaşıyor ve her tür maskotun ismi oluyor.

Hadi polis koyar. Oradan zekâ beklemediğim için, onların Kanka'sına bok atmıyorum.

Ama sen Dünya Üniversiteler Kış Oyunları düzenliyorsun, ismine daha 1.5 yıl önce polisin maskotunun ismini veriyorsun. Hem de ismi Kanka.

Basitlik diyeceğim yanlış anlaşılacak, sik kafalılık diyeceğim hakaret algılanacak. Yemin ediyorum sike sürülecek beyin yok bunlarda. Kankaymış.

Kanka'nızı sikeyim sizin, embesil herifler. Bu ismi koyan, bu ismi bulan her kimse çift başlı kartal götüne girsin.

3 yorum:

grylmz dedi ki...

Çocuklara polisleri sevdirmek için en güzel lafı kesinlikle Bukowski söylemiştir:

"Bir polisten para isteyen bir aç, görülmemiştir henüz."

Gerisi de teferruattır.

13_rüzgar_13 dedi ki...

Türk polisi bir tanedir:

http://haber.sol.org.tr/devlet-ve-siyaset/polis-boyle-delil-uretiyor-haberi-38500

Ozan dedi ki...

abi inanırmısın eskiden bende nefret ederdim halada ederim ama dilime pelesenk oldu yavşaklar yüzünler :D kızma valla benim suçum değil çevremin suçu :D