28 Şubat 2011

Bu asalak çetesi ortadan kaldırılmalı


Yaşım 37'ye gelmek üzere, çocukluğumdan bu yana maçlara gelip giderim. Ama genel anlamda 'tribün kültürü'ne haiz değilim. Maça giderim, oturur bir köşede izlerim.

Bundan seneler önce nasıl kurulmuştur, kimler kurmuştur en ufak bir bilgim bile yok, umrumda da olmadı.

Ultraslan'dan söz ediyorum. Galatasaray'ın içinde bulunduğu durumun sorumlularından olan iğrenç, mide bulandırıcı gruptan yani.

Şu son İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçında tribünlerden yükselen "Misimoviç, Keita" sesleri ile birlikte "4, 4" diye tempo tutulmaya başlayınca, kendi açımdan dayanılmaz bir noktaya getirdi beni.

Galatasaray'ın en temel sorunlarından biri haline geldikleri aşikâr. İş artık, kendini Galatasaray'dan büyük görme noktasına kadar geldi. İstemedikleri, benimsemedikleri herkese 'siktir' çekip, yönetimlerle birbirlerine göbekten bağlı bu grubun temel işlevi büyük bir rant üstüne kurulmuştur.

Son birkaç ayda yaşananlar aslında nasıl bir grup olduklarının ipuçlarını verir nitelikte. Ama tabii bundan önce de yaptıkları, söyledikleriyle ne denli boktan olduklarını kanıtladılar.

Tribünlerde gerizekâlı gibi sağa-sola sallanarak "Ultraslan, Ultraslan" diye bağırmalarını halen çözebilmiş değilim. Sadece bu beyinsizce hareket bile onlara karşı nefret beslememe neden olabilir.

Ama temel neden tabii ki bu değil. Bugün hemen herkes gayet iyi biliyor ki, bu tipler yönetimler tarafından biletle besleniyor. Üstelik sadece yönetimler de değil bu tipleri besleyenler. Örneğin; Nonda'nın attığı golle 1-0 Fenerbahçe'yi yendiğimiz maçta Ümit Karan bu arkadaşlara elden 5 bin bilet vermiştir, bedelsiz olarak. Karaborsada bu biletlerin satıldığı rakamları hatırlarsanız, ortada ne kadar büyük bir rantın döndüğünü anlayabilirsiniz.

Takım sevgisi adı altında, milyonlarla liralık bir rantın orta yerinde bulunan bu grup, her dönemin, her yönetimin uşaklığını yaparak, kendi çarklarını bir biçimde döndürüyor.

Çok eğip, bükmeden söyleyeyim; Ultraslan denen grup organize bir çetedir. Ciddi bir polis kovuşturması yapıldığı taktirde aslında sıvaları dökülecektir. Ancak herkes gayet iyi biliyor ki, polisin bu tip gruplarla işi olmaz, ta ki siyasal güce protestoda bulunulmadığı sürede.

Kamuoyunda tartışılmaya, koltukları sallanmaya başlandığı andan itibaren insanları ölümle tehdit etme noktasına kadar giden bu iğrenç tiplerden acilen kurtulmak gerekiyor.

Bunlar vücudun dışarıya atmaya çalıştığı iğrenç irinlerden başka bir şey değil çünkü. Geldiğimiz noktada kendilerini Galatasaray'ın dahi üstünde görmeye başlayan, Galatasaray üstünden para kazanan, Galatasaray ismi sayesinde hayatlarını sürdüren bu iğrenç yaratıkların, saha içi ve dışında her şeylerini borçlu oldukları kulübe karşı takındıkları tavır tahammül edilebilir bir noktada değil.

Kommensalist yapılı canlılar gibi yönetimler ve bu taraftar grubu birbirini beslemekte. Biri diğerini tetikçilik için beslerken, diğeri de beslendiği yönetim sayesinde para kazanmaktadır.

Ciddi anlamda işin boku çıkmaya başladı. Kendi takımı aleyhine "4, 4" diye bağırmanın, istemediği her kişi ya da kuruma saydırmanın taraftarlıkla ilgisi bile yoktur.

Bu parazitler sadece Galatasaray'dan değil, Türk futbolundan kurtarılmalıdır. Kendi bekalarının devamı için adam öldürmekten bile çekinmeyen, tribünlerde terör estiren, kendilerini Galatasaray'dan üstün gören, ne idüğü belirsiz tiplerden oluşan bu grubun temizlenme vakti gelmiştir.

Eğer Galatasaray kendisine kurtuluş yolu arıyorsa, bu yollardan biri de bu pisliklerin temizlenmesidir. Bu asalaklardan kurtulunmadığı sürece, Galatasaray'ın başarılı olmasının imkânı yoktur.

Şu yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz bayrakların hangisinde Galatasaray ismi var? Bunların Galatasaray sevgisi (!) ortadaki rantla doğru orantılı.

Bu çete dağıtılmalı ya da ortadan kaldırılmalı. Başlarında bulunanların sadece banka hesaplarına bakılsa, her şey kabak gibi ortaya çıkar.

6 yorum:

CaptainIrmak dedi ki...

Çok doğru cümleler ama bunu yapacak merci de yönetim olacaktır öyle ya da böyle...

Önce yönetimin vizyonu değişmeli...

mertan dedi ki...

Harika bir tesbit.
Aynı arkadaşlar her sıkıştıklarında Kral Hakan Şükür diye bağırmaktan başka bir bok bilmiyorlar. Ama bilseler ki Galatasaray'ımızın bu halde gelmesinde, futbolcuya dayalı düzenin oluşmasında başrol Hakan Şükür'dedir. Yönetim ile beraber bu oluşumun da kökten temizlenmesi gerekmektedir. Sivasspor maçı öncesi açık açık ölüm ile tehdit ediyorlardı. Aynı topluluk bir kere olsun Adnan Polat istifa diye bağırmamıştır. Çünkü sadıklar, yemek yedikleri kaba sıçmıyorlar. En kısa zamanda kurtulmak ümidiyle

Elve dedi ki...

Geçen sene maça girmek için stadın orda sırada bekliyordum. İki üç tane çakal tipli insan bozuntusu bilet satmak için pazarlık yapıyorlardı. Biletixte 200 küsür liraya satılan kapalı üst biletini 100 liraya veriyordu. Aklım almamıştı. Benim tahminim stada giren insanların yarısının biletinin üzerinde " Bu biletin bedeli GS spor kulubu tarafından karşılanmıştır, davetiyedir." gibisinden bir yazı yazıyordur.

Ozan dedi ki...

abi çok güzel bir yazı olmuş bu işe kimse el atmıyorsa çoğu kişinin rantı var bu belli kimse el atmıyor bu işe birde bugün mevzuyu çaktım galatasaray öyle bir duruma getirildi ki medya resmen taşak geçiyor camia ile culio baros kavga etti baroş pino kavga etti ciddi ciddi barosun üzerine oynayacaklar gibi duruyor tabi 2 sezon müzmin sakat adam yatıp parasını aldı sorun zaten yabancılarda bu takımı %100 yerli olsa şampiyonlar ligini alır aslanlarım medyada bunlarda yavaş alsın birden bire büyük gelir galatasaray ulan bu galatasaray sizin taşak geçmeye hakkınız yok galatasarayla ultraslanıda medyasınıda yönetimini de hepsini sikeyim yeter artık

aksilaz dedi ki...

Yıllardır çözemediğim bir durum bu. İllaki bir grup olacak herşey için. Yaşamın her alanında olduğu gibi futboldada bunun peşindeler. Sade vatandaş olamazsın. çünkü sade olursan seni sömüremezler. İşte bu Ultraslan denen şerefsizler Galatasaray sevgisini istismar etmekten başka birşey yaptıkları yok.

UGUR BEKTAS dedi ki...

Ellerine sağlık,
Galatasaray'ın başındaki en büyük belalardan biridir ultaslan ...

50 yıl evvel okulların pikniğe giderken söylediği şarkılarla,kafa ziken,demode,asalak bir grup oldu çıktı ultraslan..

Galatasaray'ın kurtulduğu gün,
Ultraslan'ın tribünlerden def olduğu gündür..

Saygılarımla ...