6 Şubat 2011

Sayılarla Adnan Polat'ın başarıları (!)


Adnan Polat'ın yöneticilik başarısına (!) dair birkaç rakam vereceğim. Ne kadar başarılı bir başkan ve yönetici olduğu görülsün istedim.

Galatasaray kulüp tarihinde 1905 ve 2011 yılları arasında tam 60 teknik direktör göreve gelmiş.

Basit matematik hesabıyla, Galatasaray'ın 106 yıllık tarihine 1,76 senede yeni hocayla çalışılmış.

Adnan Polat'ın yöneticilik ve başkanlık yaptığı dönemlerde çalışılan teknik direktörlere ve sayılarına bakalım:

1992-1996 (Futbol Şube Sorumlusu-Yönetici)

1. Mustafa Denizli
2. Karl-Heinz Feldkamp
3. Reiner Hollmann
4. Reinhard Saftig
5. Graeme Souness

2006-2008 (Asbaşkan)

1. Eric Gerets
2. Karl-Heinz Feldkamp
3. Cevat Güler

2008- (Başkan)

1. Michael Skibbe
2. Bülent Korkmaz
3. Frank Rijkaard
4. Gheorghe Hagi-Tugay Kerimoğlu

Adnan Polat, görev yaptığı 9 yılda 12 teknik direktörle çalışmış ve 11'ini yollamış.

Adnan Polat'ın, teknik direktörlerle çalışma ortalaması ise 0,75 yıl.

Galatasaray tarihinde görev alan 60 teknik direktörün 12 tanesi Adnan Polat döneminde göreve alınmış. Yine basit bir matematik hesabıyla; 106 yıllık kulüp tarihinde teknik direktörlerin yüzde 20'sini kendisi göreve getirmiş.

Fakat 106 yıllık kulüp tarihinde Adnan Polat'ın görev süresi yüzde 8.5'e denk düşüyor.

İkinci rakama ise dün Blogdellospor'da rastladım. Şu linke basarak rakamları daha iyi görebilirsiniz.

Özetle son 5 yılda Galatasaray'ın transferde kâr-zarar tablosu bulunuyor.

İşte Galatasaray'ı yöneten zihniyet budur ve Galatasaray bu zihniyet ürünleri ile bugün bulunduğu noktadadır.

Dikkat ederseniz sadece futboldan söz ettim. Basketbol, voleybol, kürek gibi amatör sporlardan söz etmiyorum bile. Nitekim orada Galatasaray'a dağıtılan ulufeler ile hayatımızı idame ettiriyor.

Büyük Başkan (!) Adnan Polat'la geçen her yıl, Galatasaray'ın biraz daha küçülmesine neden olmaktadır.

Çok özür dilerim unuttum; GS Bonus var, GS TV var, GS Bilyoner var, Riva var, TT Arena var, varoğlu var.

Ah be Adnan, sana çok sözüm var ama çok yoruldum.

Not: Yukarıdaki başkanlık yılları ve teknik direktör süresi hadisesi için Sercan Sevinç'e teşekkür ederim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben bu adama "Saat kaç?" yavşaklığından beri gıcık oluyorum.
Adam hem sezon devam ederken TD göndermek gibi bir salaklığa imza attı,hem de şampiyonluğu kendi başarısı gibi göstermeye çalıştı.
Taraftarı iktidara teslim etme olayından beri ise kendisinden tek kelime ile tiksiniyorum.Umarım onun başkanlığı süresince başarılı olamayız da kulüp tarihine hakettiği gibi taraftarını satan bir yavşak olarak geçer.