6 Nisan 2011

Melih Türkçe öğrensin


Türkiye'nin başkentinin belediye başkanının twitter'ından, bazı kelimelerin nasıl yazıldığını merak ettim baktım.

Ülkenin başkentinin ismini küçük harfle yazıp, tırnakla ayırmak, -de ve -mi eklerini birleşik yazmak gibi yetenekleri var.

Melih, ankara değil Ankara olacak. Milletle bir dönem sidik yarıştırmış, her türden eleştiriye "Mahkemede hesaplaşırız" tehdinini savurmuş ya da CHP'li yaftası yapıştırmış.

İnsanların Melih'le sidik yarışına girmesi bir tarafta, Melih'in Türkçe bilmemesi ayrıca ilginç bir durum. Böyle yazan -yani yazamayan- bir adamla konuşacak tek kelimem olmaz.

Adama "Lan oğlum sen önce Ankara'nın nasıl yazılacağını öğren de, sonra sidik yarışına gir" derler.

Sorsan, "Niye böyle yazıyorsun evladım?" diye, her boka yanıtı olduğu için elbet bir yanıt verir.

Ülkede kimse dilini bilmiyor. 4-5 yıldan beri fotoğraf diyene rastlamadım, herkes resim diyor. Açıklama olarak da, "Dijital çekiliyor da ondan" diye eveleyip geveliyorlar.

İnsanlar, "Geleceğim, yapacağım, öğreneceğim" yazmaktan aciz. Pek çok kelimenin yazılışı ufaktan değişime uğradı.

TDK da, bazı kelimeleri -örn; "ahçı, aşçı"- iki halde de kabul ediyor. Çünkü doğrusunu söyleyen kalmadı.

Melih'ten girdik, çıkamadık. Dünyada daha gereksiz bir siyasetçi var mıdır bilmiyorum. Ota boka dava açıyor. Bir yerden denk gelip bu yazıyı da okursa, bana da dava açsın isterse.

Böyle bir yöntemleri var: "Dava açarım haaa!" Her şeye dava açıyorlar. Yerli-yersiz, gerekli-gereksiz. Maksat korku salmak, insanların her şeyi söylemesini engellemek.

İpimle kuşağım, sikimle taşağım. Korkunun ecele faydası yok, hele ki kendi dilini bilmeyen bir tipten hiç korkulmaz.

Otursun önce Ankara'nın nasıl yazılacağını öğrensin, sonra mahkeme yollarına düşsün.

Lan oğlum başkanısın oranın. 'ankara' diye yazılır mı? İnsan her şeyde hata yapar, Ankara'da hata yapmaz.

15 yorum:

Unknown dedi ki...

melih önce insanlık öğrensin! türkçe'yi daha sonra konuşuruz.

koala dedi ki...

@ hedehödö; dava açar bak, öyle konuşma. ya sen de alemsin, bunu söylemenin anlamı yok ki. bu zaten biliniyor.

ozdmroz dedi ki...

Ben bu adamı bir ara takip etmiştim twitter'da, bir twit'i vardı -de, -da bitişik yazılmış, o gün çok eleştiri olmuştu bu konu hakkında, sonra ortaya çıktı ki twit'leri meğersem danışmanı yazıyormuş. Melih Dayı genelde yazmazmış.

Büyük ihtimal ikisi otururlar bilgisayarın başına Melih de olum şuna yaz buna yaz diyordur.

Ama sanmıyorum ki İ.Melih de doğru yazsın, dikkat etsin.

İşte böyle adamlar yönetiyor bu ülkeyi.

Adsız dedi ki...

Değeri öldükten sonra anlaşılacak insanlardan.

Tanita Tikaram dedi ki...

Ek olarak:

taktirde --> taktirde olacak
vedaettikten --> veda ettikten olacak

koala dedi ki...

@ Tanita Tikaram; hadi anlık hata diyelim onlara. İnsan "ankara" yazar mı ya?

Adsız dedi ki...

Ben Melih Başganı biraz da Emiliano Zapata'ya benzetirim.Zapata da okuma yazma bilmemesine rağmen mükemmel bir lidermiş,koca bir halkı peşinden sürüklemiş ya o bakımdan.:)

koala dedi ki...

@ 13_rüzgar_13; yemin ediyorum yarıldım. bu kadar gülmedim son zamanlarda. senin benzetmene sıçayım e mi :)

Ozan dedi ki...

bende diyordum konu açılsa da şunu yollasam valla yorum yapmıyorum dava açar diye :D

http://www.milliyet.com.tr/gokcek-twitter-da-ortaligi-karistirdi/siyaset/sondakika/05.04.2011/1373706/default.htm

Melih ERTAN dedi ki...

@13_rüzgar_13: Emiliano (Robinson) Zapata'da bizim çikolata renkli kalecimiz oluyor değil mi? =)

@Koala: Bir Türkçe öğretmenine bu yazıyı kompozisyon diye verse Melih Bey, en fazla 10 alır 100 üzerinden. Her cümlede hatalar var. Tabi önce dilimizi yok edecekler sonra diğer değerlerimiz gelecek. Sonra tamamen sömürge durumuna geleceğiz.
Sevgiler...
Melih ERTAN

ozdmroz dedi ki...

yarıldım gülmekten, İ. Melih Gökçek ne imiş bilmezmişiz. Ah kafam :)

kaptan dedi ki...

ya zaten her degerimizin icine sictilar zaten deger mi kaldi ulkede,korkakliktan cok satilmis oldugumuz icin cekiniyoruz bunlardan ..eldeki bulgurdan komurden olmayalim diye.

Turan dedi ki...

Ankara'nın trollü kendisi, dikkate almadan yaşamaya devam etmek lazım. Ankara'da yaşadığım 2 sene boyunca öyle yaptım. Dur bu akşam bir ''Tweet'' atayım; ''Disneyland'ı ne zaman açacaksın başkan, bavulum hazır başkente geri dönüş yapacağım bekliyorum'' diye.

ozdmroz dedi ki...

buna ne demeli. gazete'nin birinden :)

http://twitpic.com/4huo6m

stalker dedi ki...

abi melih'e gelene kadar ne gasteciler ne profesörler var türkçe yazmaktan bihaber. twitter sağ olsun, hepsinin halini görüyoruz.