6 Ağustos 2011

Tek taraflı saygı, hep saygı, sonsuz saygı

Erzurum'da bir kadın, Ramazan ayında sigara içiyor. "Sigarayı söndür terbiyesiz" diye etrafı sarılıyor, millet tartaklamaya başlıyor. Bir öğrenci yurduna sığınıyor.

Birkaç internet portalında habere yönelik bazı yorumlar şunlar:

"Müslüman mahallesinde salyangoz satılmaz.Oruçlu insanlara saygı duymayı öğren. provasyon yapma insanları çileden çıkarıp. Herkes nerede nasıl davranmasını ve haddini bilecek.."

"AMAÇ TAHRİK... Genelde kasıtlı yapıyorlar bu tür şeyleri.. Maksat ortalığı karıştırmak.. Ben oruç tutmasaydım bile insanların gözünün içine baka baka oruç yemezdim..."

"Oruç tutanlara saygı lütfen"

"Orf ve ananelere dini vecibelere saygi gostermek lazim. Bulundugun yerin sartlarina uyum saglamalisin, yoksa basina istenmeyen olaylar gelebilir."

"Inanclara saygili olunmali...."

"Siz milletin yüzüne sigara üfleyerek öküzlük yaparsanız; mutlaka buna karşılık bir öküzlüğe de maruz kalabilirsiniz! Demek ki neymiş; saygı karşılıklıymış!!!"

"iyi yapmışlar gidip kapalı alanda içsin.utanmıyormu ramazanda elde sigara geziyor orası erzurum"

"Tartaklama olayına kesinlikle ama kesinlikle karşıyım fakat Ramazan Ayına hürmeten oruç tutanlarında gözünün içine baka baka yemek-içmek bence ayıp. Bu sadece diğer insanlara, örf ve adetlere saygı meselesidir... tartaklama, dövme veya hakaret edilmemelidir."

"Ramazan ayında ülkemizdeki karakterli,onurlu,çevresindeki insanlara saygılı Hiristiyanlar, Yahudiler hatta bazı inançsızlar bile hareketlerine,davranışlarına dikkat ederken bazı laikçiler için bunu hiç bir önemi yoktur! Eee saygı karşılıklıdır!"

"Oruç tutmak zorunda değildir kimse buna katılıyorum ama tutanada saygı göstermelisin. ama kimse de saygı kalmamış allah islah etsin ne diyim..."

"Bayanında daha saygılı olması lazım. Birazda bu işler bilinçli yapılılıyor. Eskiden oruç tutmayanlar gizli bir şekilde içerdi. Şimdi insanların gözünün içine baka baka içiyorlar...."

"Yapılan tartaklama olayı kesınlıkle cok cırkın. Ama ben normal zamanda sıgara ıcmesıne saygı duyuyorsam o da ramazanda benım orucuma saygı duyacak."

"O kadar insan oruç tutuyor, Biraz saygılı olup o sigarayı başka yerde içemezmiydi ? Her şeye saygı bekleyen insanlar, İnanca bile saygı göstermiyorsa Kimse kusura bakmasın, Halkın tepki göstermesi en doğal hakkı..."

"Eee bazı yerlerin hassasiyetleri dikkate alınarak davranacaksınız.Şimdi millet ahkam kesecek size ne din di diyanetti diyerek.O at gözlüklüleri götüreceksin İsraile bak bakalım Cumartesi günü çakmak yakabiliyormu ? Dine oldugu gibi hassasiyetlerede saygı gösterilmeli."

"Osmanli da yasayan yahudi ler, bile saygidan, oruc tutan kisilerin yaninda yemezmis. Düsünün bu hatunun düstügü sevyesizlige."

Sürekli saygı bekleyen bir güruh var. Her konuda sen saygı göstermelisin. Oruç tutana, namaz kılana, ibaret edene, yaşam biçimine, inançlarına. Bu saygı bitmiyor hiç, tükenmiyor.

Ama karşılığında bana saygı gösteriliyor mu?
Hayır.
Ben sürekli saygı gösterirken, karşımdaki neden saygı göstermiyor?
Dini hassasiyetlere dikkat etmem gerekiyor da ondan.

Nefsine hakim olamıyorsan oruç tutmayacaksın birader, bu kadar basit. Oruç tutmak dediğin şey, salt belli saatler arasında yememek ve içmemek midir?

Karşılıksız saygı diye bir olgu yok. Bir taraf karşılıksız saygı bekliyor hem de her konuda ama iş saygı göstermek konusuna gelince, "Benim dinin inançlarım bu" deyip, işin içinden sıyrılıyor.

Bu ülkede şu hadise yeni değil. Kimse bana hoşgörü edebiyatı da yapmasın. Daha önce yazdım mı bilmiyorum, çıkın bakalım Ankara'nın ötesindeki üniversitelere, kantinler açık mı kapalı mı? İstanbul'un göbeğinde gidin bazı semtlere, bir bardak su için bak nasıl adamı tepeleyiveriyorlar.

İşine geldiğinde hoşgörü dini, işine gelmediğinde 'din böyle emrediyor.'

Okulda saygı, işyerinde saygı, sokakta saygı, her yerde saygı. Tek taraflı olduğu sürece saygı güzel şey, bu arkadaşlar için. Yani kendileri göstermediği sürece.

Şu ülkede, bu iğrenç tiplerle birarada yaşıyoruz. Olayı kınıyor ama "Oruç tutana da saygı gösterilecekmiş."

Siktirin pezevenk evlatları. Karşımda adam gibi adam olmadığı sürece bir gram saygı göstermem bu gibi yavşaklara. Önce saygıyı hak edeceksin, sonra saygı bekleyeceksin.

Bir de son senelerin favorilerinden biri; "Bunlar provokasyon" geyiği. Biri yemek yemeye, bir şey içmeye kalktı mı provokasyon oluyor. Bu da başka bir sapıklık. Otu boku provokasyona bağlamak. Yani aslında ülkede herkes oruç tutuyor ama güya çıkıntı tipler provoke ediyor.

Siktiğimin memleketinde bir tek bunların istediği olacak.
Ben onlara uyacağım.
Saygıyı ben göstereceğim.
Alttan alan ben olacağım.
Onların yaşam tarzı saygı görmeli.

Ağzına yüzüne sıçtıklarım, her türlü sapıklığı yapacak, Allah Allah nidalarıyla adam yakacak, din-iman diye milleti söğüşleyecek, kendilerinden olmayanları zorla kendisine benzetmeye çalışacak, birileri de bunlara zorunlu saygı gösterecek. Oh ne güzel İstanbul!

Cahillik dört yanı sardı. Üstelik memlekette okuldan çok cami varken, din dersi zorunluyken. Oralarda öğretiliyor ya Müslümanlık. Demek öğretilmiyor ya da öğretilmeye çalışılan şeyde bir sorun var.

24 yorum:

t.u.b.a dedi ki...

şu yazının altına mümkünse imzamı atmak istiyorum. başka da bir sözüm yok...

koala dedi ki...

@ t.u.b.a; rahat rahat atabilirsin

Adsız dedi ki...

Öğretilmeye çalışılanda sorun yok.Sayıları ne kadar çok olursa olsun kişilerin yaptığından öğretilmeye çalışılan sorumlu tutulamaz.Bugünün 'müslümanlarına' bakarsak o zaman vay islamiyetin haline.Din dersi zorunlu olmasa ne olur?Seçmeli olur,almak isteyen sadece adı'DİN' olan dersi alır o kadar.Ama asıl anlatmak istediğine bende izninle imzamı atarım.

Anonymous dedi ki...

bu ülkeyi senelerdir yöneten zihniyette bu onun öngördüğü yaşam şekli de bu söylenecek çok şey var ama bu insanları bazı şeyleri anlatmaya çalışmanın bazen gerçekten zaman kaybı olduğunu düşünüyorum. Uzun zamandır bu zihniyet belkide beni o olgudan uzaklaştırdı.Güzel bi konuya değinmişsin eline sağlık abi.

Adsız dedi ki...

Ben orucunu tutan allah rızasına inan biriyim koala.İşyerinde beraber çalıştığım,oruç tutmayan arkadaşlarıma çay servisi yapıyorum yeri zamanı denk geldiğinde! Bir gram tahrik olmuyorum bir gram provoke olmuyorum.

Burda yazdığın ibneler maalesef bu ülkenin çoğunluğunu oluşturuyor. oruç tutana saygı duyulacakmış! lan a.k. ibneleri sen orucu kendin için maneviyatın için tutuyorsun karşındaki açsa çay içmek istiyorsa sigara içecekse sana giren çıkan nedir.?
Farkındamısıın bilmem hep bu ibneler tahrik oluyor.Adamlar aleni otelde alevileri yaktılar adı provoke oldu tahrik oldu yaa.

Hep söylüyorum hep söyleyeceğim. Lan amına koduklarım nasıl dini inancınız varki sizin ota boka tahrik oluyorsunuz? Ne salak dengesiz bir inanç silsileniz varki hemen herkes sizin dininizi rahatlıkla bozabiliyor.?
Mütemadiyen alevileri yakıp yıkıyorsunuz ne hikmetse bir tek olay yoktur aleviler bu ibnelere zarar versinler.Şimdi sorsan o kadıncağız bunların dinini bozmuştur.
Allah sevgisinden değil allah korkusundan şekillenmiş uydurmalarla saçmalıklarla dolu din anlayışının bizi getirdiği nokta budur.

Bunlar oruç tutuyor ya bütün dünya bunlara saygı duyacak.Sabrınızı zorluyorsa başka insanlara zarar vermenize neden oluyorsa siktirin gidin amına koduklarım tutmayın oruç moruç bukadar zormudur bunu anlamak ya!!

Adsız dedi ki...

herkes ihtiyaci olani talep eder. muslumanlarda sevgi&saygi acligi var. ciddiye alinmak istiyorlar ancak yolu bu degil.

Adsız dedi ki...

ben bir hristiyanim ve muslumanlar bana zarar vermesin (sadece fiziksel degil, isyerinde yukselme olanaklari, arkamdan is cevrme, projelerimin sabote edilmesi riski: hepsini hesap etme zorundayim) diye: su icemiyorum, kahve icme molasi veremiyorm yemege cikamiyorum. onlar gibi oruc tutuyorum. ve muslumanlar beni cok saygili buluyor. acikcasi davranislarimin nedeni saygidan cok korku. zaten boyle bir saygi anlayisi olamaz kabul etmiyorum. paskalya'ya kadar 50 gun oruc tutuyoruz kimseden saygi falan beklemiyoruz.

oğuzhan dedi ki...

çok mu zor bişidir bu kapalı alanda yiyip içmek de bu kadar laf anlatmışsınız, bu kadar derin ne yaranız varmış müslümanlıkla, islamiyetle. Bi kaç kişiye ithaf edip müslümanlığın bazı kurallarını göz ardı edemezsiniz.Ramazanda oruç tutmazsın eyvaallah ama herkesin içinde de yiyip içemezsin.1 ay boğazını tutamıyosun bari kendini tut da her yerde yiyip içme.
İslamda Ramazan'da aleni yiyip içene selam bile verilmez. Dini dinci sıfatı yakıştırıp kulaktan dolma öğreniyolar diyerek suçladığınız diğerleri gibi kulaktan dolma öğrenmişsiniz, ne hoşgörüsü gösterecem arkadaş diyosunuz.
Tabi kadını dövenlerde de hata var bi kere uyarırsın insan gibi anlıyosa ne âlâ, anlamıyosa da sen çeker gidersin ortamdan. Allah nası olsa bu şekil giderse belasını verir mahlukatın.
Oruç falan tutmayın kardeşim, ama biraz saygılı olun. Kenarda köşede yiyin ne yiyosanız içiyosanız. Bu da oruç tutanlar için değil sizin iyiliğiniz için.

Jordi Metal dedi ki...

Şuan oruçluyum, misafirhande aynı odayı paylaştığım ateist arkadaş dün gece tuborg almış içiyor. Ne yapayım kafasını mı keseyim!! Var mı lan böyle bir mantık. Ben orucu Allah için tutuyorum. Sevabı bana. Başkası tutmuyorsa bundan bana ne! Ama şu da var. İnanmayan kişiyi dine usulunce davet edersin, dayakla değil.

Peki Oruç nedir? Nefse hakim olmak için yapılan bir ibadet diyebiliriz. Ozan'ın darlaştırdığı gibi yememe içmeme değil. Aslında oruç esnasındayken 'eline-beline-diline' de hakim olacaksın. Hz. İsa'dan pay biç biri tokat attığında öteki yanağını da dönmüş. Tamam ben kimseden Hz. İsa olmasını beklemiyorum ama az akıllı olmasını bekliyorum. Her koyun ahirette kendi bacağından asılacak benim inancıma göre. O zaman göz göre göre niye başkasının günahına gireyim. Hele ki kul hakkıyla gitme denir öteki tarafa. İşin ironik tarafı ise bu.

Neyse konular derin uzun mevzular. Dayak atanlar haksız bana sorarsan tuttukları orucun hakkını verememişler. Zaten müslüman olsalar şiddete de başvurmazlardı ama işte nato kafa nato mermer. Zaten birinin sigara içtiğini gördün diye zıvanadan çıkıyorsan mümkünse senin gibi bir mahluk'u değil yemek yeşilay gelse iflah etmez.

oğuzhan dedi ki...

jordi metal arkadaşım bi kere ozan diil oğuzhan. ikincisi hristiyanlık dediğin gibi bi yanağına tokat vurana diğer yanağını uzatma dinidir. Hristiyanlık dünyadan el etek çekme tamamen öteki dünyaya odaklanma dinidir. Ama İslamiyet Hristiyanlık gibi değildir bu dünyayı da siyasi ve sosyal anlamda düzenlemiştir.Bu yüzden İslam şeriatı vardır.
Sadece oruç tutmakla olmuyor dediğiniz gibi İslamın bütün siyasi ve içtimai hayatı da düzenlemesi gerekir. İslam sizin istediğiniz gibi etliye sütlüye karışmayan sadece öteki dünyayı amaçalyan bir din değildir. Onun amacı belirttiğim gibi bu dünyada Allah'ın hükmünü uygulamaktır.
Bu yazdıklarımı oruç tutmayanlara fiziki şiddete gerekir diye yorumlamayın. Ama sizin dediğiniz gibi de oruçlunun gözü önünde yiyip içmesine de eyvaallah diyeceğini ummayın. Tutmayan tutmaz kimseyi zorlayamazsın ama lokantada yemek yerken sokağın ortasında değil de içerde yemek ya da sigara içerken tenha bi köşe bulmak çok zor olmasa gerek.
Son söz "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletin değil,Hakimiyet kayıtsız şartsız Allah'ındır."

Adsız dedi ki...

oguzhan@saygi dilencisi olmussunuz. kadin nerede sigara içecek?.. kapali mekanlarda sigara yasagi var acik mekanlarda oruclular...

Adsız dedi ki...

jordi metal'e;

Isa Mesih: "Sağ yanagina vurana sol yanagini cevir" dedi.

Hz. Muhammed: Goze goz, dise dis dedi yani: kisasa kisas dedi.

bence; muslumanlar muslumandir ve muslumanliklarini yaparlar.

koala dedi ki...

@ oğuzhan; ne demek herkesin içinde yiyip içemem. siz nasıl bir beyne sahipsiniz anlamıyorum. ağzına sahip ol yeme. hepiniz sürekli tahrik oluyorsunuz.

amına koyayım hindu'yum kesmeyin inek var mı lan böyle? halkın yüzde bilmem kaçı müslüman diye sayısal üstünlüğe göre mi belirleyeceğiz kuralları. sen tutarsın, ben tutmam. istediğim gibi istediğim yerde de yerim.

oğuzhan dedi ki...

@Adsız 1;zaten tenha köşe bulmak zor değil dedim kapalı mekan demedim dikkatli okursan.
@Adsız 2;
Hz.Muhammed'e atfettiğin sözü nerde duydun nerde okudun merak ettim.
@koala; sana tut diyen yok zaten, aleni bi şekilde yeme diyoruz. Ayrıca senin kutsal saydığın değerleri bilmiyorum ama atıyorum mesela Che'yi ya da TKP'yi çok seviyosun, 1 Mayıs'ta ben gelmişim Che'nin, TKP'nin posterini yırtıyorum miting alanında, size orda nutuk çekmeye başlıyorum bırakın bu işleri falan da filan diye, siz napardınız ya bu azınlık tek başına bırak istediğini yapsın mı derdiniz? sanırım demezdiniz...
uzun lafın kısası bazı zamanlarda biraz hassasiyet gerekir. Nasıl 1 mayıs mitinglerinde çıkıp mal gibi yukarıdaki olayın yapılmayacağı varsa Ramazanda da herkesin içinde aleni yiyilip içilmez.

Adsız dedi ki...

@Oğuzhan

Kardeşim ne kafası yaşıyorsunuz siz? Böyle sapık saldırgan din anlayışı olurmu?Orucu yahudilerde tutuyor bildiğim kadarıyla.Onlarda böyle ota boka tahrik oluyormudur sence?

Ben tekrar ediyorum orucumu tutuyorum ama tutmayan birisi yanımda yedi içti diye onun kafasını keseyim bana saygısızlık yapıyor diye düşünmedim. Bu şekilde düşünmenin dinle minle ilgisi yok olamaz.
Oruca salt aç susuz kaldım herkes bu durumuma saygı gösterilsin diye yaklaşırsan böyle sapık bir din anlayışı çıkar. Başkasının yemesi içmesi seni tahrik ediyorsa şurda 12-13 saat aç kalmıyorsan tutmayacaksın kardeşim ozaman.
Allahın hükmünü uygulatacağız diye herkese zorla oruçmu tutturacaksınız? Varmı böyle sikik bir kafa yaa..
Ben orucum yanımdaki arkadaşım çayını benim yanımda rahatlıkla içemeyecekse açlığa susuzluğa bukadar dayanıksızsam başlarım böyle ibadete !

koala dedi ki...

@ oğuzhan; bak ben sana madde madde sayayım;

1- Ben aleni yemek yemem ya da içmem. Ama neden içiliyor dendiği anda karşısında dururum. Senin oruç tutman beni ilgilendirmiyorsa, benim tutmamam da seni ilgilendirmez.

2- TKP'li değilim, hiç olmadım, olmayı da düşünmüyorum.

3- 1 Mayıs'ta miting alanında CHE posteri yırtmayla hadiseyi özdeşleştiriyorsan, kusura bakma bir yerde hata var demektir. Ben camiye gelip 31 çekersem, o zaman söylediklerin benzer hale gelir.

4- Sen 1 Mayıs alanında CHE posteri yırtıp, söylev çekersen, seni kurtarmak için de ilk ben araya girerim, hatta birlikte dayak yeriz.

5- Hassasiyet, saygı v.s. her konuda, hep bir kesim bekleyince işin boku çıkıyor.

6- İsteyen istediği zaman istediği yerde yemek yer, su içer. Saçmalamanın anlamı yok.

Adsız dedi ki...

oguzhan@ senin gibiler yuzunden havaalanlarinda hayvan muamelesi goruyoruz: seni okudukca onlara kizamiyorum.

Adsız dedi ki...

kimse benden elimdeki su sisesinden tahrik olanlarin dinine saygi gostermemi beklemesin.

oğuzhan dedi ki...

ya ben anlatamıyorum derdimi ya da sizde bi sorun var. Yorum yazan 5 kişiden 4 ü benim oruç tutmayanlara kızdığımı onları eleştirdiğimi zannetmiş. Benim işim onlarla değil yoksa benim de etrafımda bir sürü oruç tutmayan insan var,onlarla hiç bi alıp veremediğim yok, oturur muhabbeti ederim, tutmuyosa da neden tutmuyosun illa tutman lazım diye zorlamam. Ama bu saydığım kişiler orta yerde yiyip içerse o zaman uyarırım, bunun nedeni de sizin ısrarla belirttiğiniz üzere benim tahrik olmam değil. İslamı tam bilmediğiniz için kişisel yargılarla düşünüp ona göre hüküm veriyosunuz. Şimdi sebebini izah edeyim orta yerde yiyip içmenin neden olmaması gerektiğini.
Önceden de belirttiğim gibi İslam Hristiyanlık gibi sadece kişiye indirgenmiş, münzevi bir hayat yaşamayı amaç edinen bir din değildir. Toplumsal bir dindir, toplumun bütün hayatına yön verir, onun olduğu yerde onun hükmünden başka ya da onun hükmüne aykırı bir kanun olamaz. İslamın hüküm sürdüğü bir yerde onun kurallarına aykırı şeyler aleni yapılamaz, çünkü toplumdaki insanlar etkilenmeye ve temaşaya meyillidir. Aleni yerde yiyilip içilerse avam (hakaret anlamında değil)bunun normal birşey olduğu yargısına varıp bunu devam ettirmek isteyebilir. Tabi bunları anlayabilmek için İslam'ı tek güç olarak kabul etmek ve ona göre düşünmek gerekir. Sizin de ne öyle bir niyetiniz yok zaten, şimdi diyeceksiniz bunlar TC'de olmaz çünkü burası İslam ülkesi değil, o konuda haklısınız, devlet olarak yukarıda saydıklarım bu ülkede geçersiz. Avam da kendi uygulamak istiyor onlar da bilinçsiz olduğu için işin dozunu kaçırıyorlar tüm sorun da bu zaten.
Son söz olarak oruç tutan ama aleni yiyip içmeye hoşgöüyle bakanlara bi sözüm var. Yıllardır dialogdu, hoşgörüydü ıvırdı zıvırdı diye İslamı acayip bi din yapmaya çalışanlara amacına ulaşıyor yavaş yavaş korkarım. Hoşgörüyle mallık arasında ince bi çizgi vardır, o çizgiyi iyi korumak lazım.Oruç tutmayıp herkesin gözü önünde yemeyene ben de saygı duyarım benim de öyle can ciğer arkadaşlarım var. Ama kusura bakmayın ortalıkta yiyen adamı da fiziksel şiddet uygulamadan sonuna kadar uyarırım.

Adsız dedi ki...

@oğuzhan

Kardeş sorun şu bak; sen oruca ibadet değilde yapılması zorunlu bir yükümlülük gibi yaklaşıyorsun. Temel yanlışlığın burda.Halbuki Oruç bir ibadettir nefsi terbiyedir vücudu dinlendirir.

Olaya böyle yaklaşmayıp "ulan ben orucum aç susuz kaldım yanımda yiyen içeni görürsem dalarım" mantığıyla yaklaşıyorsan zaten o ibadetten bir bok anlamazsın.Oruç tutmayan birisi kör gözüne sokar gibi gelip yanında acılı kokulu lahmacun yese eyvallah deriz belki(oda belki).Ama böyle acayip birşeyi hiç duymadım ben.Onun yerine tamamı yalan olduğu belli olan oruçlu adamın yüzüne sigara üflendi türü saçmasapan haberleri okuyoruz.

İslamiyeti bende enaz senin bildiğini sandığın kadar biliyorum.oruç tutuyorum namaz kılıyorum çünkü.Ana sorun bağnazlık körkafa senin ibadet diye yaptığın hanzolukların (erzurumdaki dallamalar) dışardan nasıl algılandığı ile ilişkin. Dışardan islamiyete bakan biri hoşgörü görmüyor tevazu görmüyor samimiyet sıcaklık görmüyor bu hanzolara bakınca.

İçinde bulunduğumuz ayda oruç sırf bunları yapsın nefsi köreltsin, tevazu katsın hoşgörü kazandırsın diye yapıyoruz biz bu ibadeti. Orucu yahudilerde tutuyor.Onlarda neden böyle salak saçma hanzolukları duymayız hiç düşündünmü?

Bizde oruç ibadet gibi değil yasal sorumlulukmuş gibi askeri zorunluluk gibi algılanarak tutuluyor.Öyle olduğu için akşam saatlerinde bir fırında ekmek kuyruğunda sıra kavgası yapan insanları görüyoruz.uyanıklık yapıp kuyruğu bozanları görüyoruz kavga gürültü birbirine bağıranları görüyoruz. hoşgörü sıfır, nefis desen daha bir azgınlaşmış.Daha nasıl anlatabilirim bilmiyorum.

Adsız dedi ki...

oguzhan@ sokakta su iciyorum ya da bir sey yiyorum diye beni uyaramazsin. Uyardigin zaman karsiligini alirsin. Ben Ramazan geldi ve bazilarinin Ramazan hassasiyeti var diye davranis degisikligine gidemem. Benim "avam"a ya da "lord"lara ornek olmak gibi bir durumum yok: ben bireyim ve o dogrultuda yasarim. Demek ki "avam"in Islam algisinin degisecegi korkusu ile baskalarini korkutuyorsunuz. Kafan guzelmis gule gule kullan.

oğuzhan dedi ki...

Sonuçta öyle bir zamanda yaşıyoruz ki Sahabe efendilerimiz bizim yaşantımızı görse bunlar Müslüman değil diyecekler, biz onların yaşantısını görsek bunların hepsi deli diyeceğiz.

nası biliyosanız öle yapın arkadaşlar. ister yiyin ister için.Oruç tutan kardeşler de karşılarında tıkınıp duranlarla da lay lay lom geçinsinler. Benim yazacaklarım bu kadar, herkese hayırlı Ramazanlar...

Adsız dedi ki...

yiyip-içenler ile oruc tutanlarin iyi gecinmelerinden rahatsizlik duyuyorsun: avamin inancinin kaygan bir zemin uzerinde oldugunun farkindasin ve bu nedenle milletin hayatini iskenceye cevirmeye calisiyorsun. sahabe deli midir akilli midir bilemem ama senin normal olmadigin bir gercek.

Jordi Metal dedi ki...

@oğuzhan,

Ben koala nickli okuduğun blogun yazarı ozan'ı kastettim. Neden üstüne alındın ki?

Ayrıca ben ne söylersem söyliyeyim, söylediklerim senin anladığın kadardır. Çok fazla çene yormama gerek yok.