18 Ekim 2011

Yardım elinizi uzatın


Geçtiğimiz günlerde, bir arkadaş (Ergin), hadiseyle ilgili bilgi verdi. Ne yapabiliriz, ne edebiliriz bilmiyorum ama bireysel olarak katkıda bulunursanız harika olur.

Olay şudur; Ergin'in kuzeni Van'ın Erciş İlçesi'nde Taşkapı Köyü'ne anaokulu öğretmeni olarak atanıyor. Kızcağız okula gidince, malum manzara ile karşılaşıyor. 2 kırık oyuncak dışında, okulda hiçbir şey mevcut değil.

Defter yok, kalem yok, kitap yok, oyuncak yok. Sizin anlayacağınız okul dımdızlak vaziyette. Bizim için sıradan hale gelmiş, elimizin altında bulunan pek çok materyal, oradaki çocuklar için aciliyet durumunda.

Bu tip durumlarda, hadiseyi içselleştirmek olayı daha iyi anlamaya yarar. Çocuksunuz ve okuldasınız ancak okumak için bir kitaba bile sahip değilsiniz.

Tabii ki oradaki çocuklara birkaç defter, iki kalem, bir kitap yollamak sorunun çözümünü kökten halletmeyecek fakat yine de, 'hiç olmazsa birkaç çocuğun mutluluğunda pay sahibi olayım' derseniz, aşağıdaki isim ve adrese bu ihtiyaç maddelerinden gönderebilirsiniz.

Bir-iki saniye gözünüzü kapatın, bir köy ilkokulundasınız. Kırık dökük bir soba ortada, bomboş masalar, geleceğe umutsuz bakan çocuklar. Birkaz defter, kalem ve kitapla ne kadar mutlu olacaklarını tahmin bile edemezsiniz.

Şu toplumun gerçekten unuttuğu şeylerden biridir yardımlaşmak. Ama çıkar gütmeden, sonrası için pis pis hesaplar yapmadan. Bir paket sigaranın 7 TL olduğu yerde, bir günlük sigara masrafınızdan bir şeyler alıp gönderin.

Adres: Ezgi Diken adına Van Erciş PTT şubesi

Ezgi öğretmenin mail adresi ezgidiken@hotmail.com fakat devlet memuru olduğu için para yardımı için ısrar etmeyin lütfen. Sonra öğretmenimizin başını yakmayalım

Haydi, okuyup 'vah yazık' deyip geçmeyin. Kaldırın kıçınızı....

Ezgi öğretmenden mesaj: Öncelikle hepinize ilginizden ve duyarlılığınızdan dolayı minnettarım. Sizlere ve sizin gibilere ihtiyacımız var. Mail adresim orada yazıldığı gibi ve bana her hangi bir sorunuz olursa ulaşabilirsiniz. Yardımlarınızı PTT şubesine gönderebilirsiniz. Ancak gönderdiğinizi mail yoluyla bana haberdar ederseniz çok sevinirim. Şimdiden çocuklarım ve kendi adıma hepinize sonsuz teşekkürler...

NOT: Galatasaray taraftar grubu Tekyumruk, konuyla ilgili yardım kampanyası başlatıyor. Ne desem az gelir, aslan yürekli bu insanlara.

19 yorum:

by tükancı dedi ki...

okuyup da yardım etmeyen göttür abi :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Ozan,

Nakit yardim icin hesap numarasi var mi?

Selamlar,
Selim

koala dedi ki...

@ Selim; nakit hadisesi yok. öyle bir durum olursa izin filan almak lazım çünkü.

bbd4548 dedi ki...

Yardimi yaptiktan sonra kendisini haberdar edebilmemiz icin bu arkadasin mail adresini falan gonderirsen sevinirim

koala dedi ki...

@ bbd4548; tamamdır öğreneyim yazarım

tenten dedi ki...

arkadaslar oncelikle hepinize tesekkurler ilginiz icin. para isini karistirmayalim cunku kiz artik 657 tabi zimmet der biri baska birsey der yakmayalim kizi. ben diger bilgileri Ozan'a ilettim. yeniden cok tesekkurler
ergin

Adsız dedi ki...

ben de sınıf öğretmeniyim. geçen sene ben de yardım toplamak istedim ve bu isteğim için ekşisözlüğü kullandım. onlarca kişi geri dönüş yaptı bana. siz de deneyebilirsiniz.

Bizimle Kazan! dedi ki...

Erginim kendi katkımın yanı sıra, kendi firmamın ve hanımın firmasının mantar panosunda bil bu çağrıyı. Salih TUNA

Adsız dedi ki...

en kisa zamanda bir koli hazirlayip gonderecegim. ulkede bu durumda yuzlerce ogretmen ve okul var. buyuk bir cogunlugu boyle yardimlarla ucuncu dunya ulkesi standartlarindan kurtuluyor. bu cocuklara sirt ceviren devlet ise kameralarla orta dogu'da, afrika'da sov yapiyor. takim elbiselilerin ulkesinde, boyle ogretmenlerdir asil kahramanlar.

Adsız dedi ki...

Facebook sayfamda aynen paylaştım abi yazını, bir çok anaokulu öğretmenliği yapan arkadaşım var, umarım onlar da kendi okullarından gerekli desteği sağlarlar zor durumdaki çocuklara. Duyarlılığın için de teşekkürler.

Emrah Ateş dedi ki...

helal olsun kardeşim. yardımda bulunucam. tam da ben aynı şekilde vanda bir okulda kütüphane kurulsun diye uğraşırken yazına denk gelmek iyi oldu

selaminko dedi ki...

mail ile herkese ulastırdım.

koala dedi ki...

Arkadaşlar tek tek yazmayayım ama hepinize çok ama çok teşekkür ederim, yardımlarınız için

Adsız dedi ki...

Ben dunya klasiklerinden bazi kitaplar aldim ve vakit buldugumda gonderecegim. Ama bises soracagim: adres bu mudur: "Ezgi Diken adina Van Ercis PTT subesi?" sadece bu yeterli midir?..

Bu arada ben her kitaba sevdigim kisilerin adini yazdim yani sanki onlardan gidiyormus gibi. Sevdigim hocamin adini, sevdigim rahibin adini, Milan Baros'un adini, Harry Kewell'in adini, Placebo'nun solisti Brian Molko'nun adini ve sevdigim arkadaslarimin adlarini. Koala senin adini da yazdim:)))

ezgi dedi ki...

öncelikle hepinize ilginizden ve duyarlılığınızdan dolayı minnettarım.Sizlere ve sizin gibilere ihtiyacımız var.Mail adresim orada yazıldığı gibi ve bana her hangi bir sorunuz olursa ulaşabilirsiniz.Yardımlarınızı ptt şubesine gönderebilirsiniz.Ancak gönderdiğinizi mail yoluyla bana haberdar ederseniz çok sevinirim. Şimdiden çocuklarım ve kendi adıma hepinize sonsuz teşekkürler...

tenten dedi ki...

@salih tuna... eyvallah kardesim... diger butun arkadaslara cok cok tesekkur Ozan'ın ortaminda :):) Aslan yurekli tekyumruk hemen kaskolunuzu ismarliyorum :):)

Adsız dedi ki...

Koala, bu adrese hâlâ kitap gonderebiliyor muyuz?.. Ben kitaplari aldim fakat sonra bir kaza gecirdim. Simdi normal hayatima dondum ve bu kitap olayini hatirladim. Bu adrese almis oldugum kitaplari gondere bilir miyim?.

koala dedi ki...

@ Adsız; şu an göndermeyin, bir şey olunca ben haber vereceğim yine.

Adsız dedi ki...

ok. tsk. bekliyorum.