9 Şubat 2012

Sindirella


En son Galatasaray için ne zaman ağladım anımsamıyorum, son bir buçuk dakikada koyverdim kendimi.

Çok değil 2 yıl önce düşme potasındaydı bu takım. Cemal Nalga olayı ortaya çıktığında, bugünkü yüzsüzlüğe inat "Galatasaray'ın küme düşürülmesi gerektiğine inanıyorum" demiştim.

Sonra Oktay Mahmuti denen, gerçek bir centilmen ve son yıllarda eşine az rastladığım bir spor adamını takımın başına geçirdiler. Küldekisi masalı benzeri şeyler yaşamaya başladık.

Oktay Mahmuti, Sindirella'nın yanı başında beliren peri gibi, kapıya bir araba, fantastik bir elbise ve harikulade ayakkabılar verdi bize. Önce kimsenin umrunda olmadı ama bir süre sonra herkes gece 12'yi beklemeye başladı, Sindirella eski haline dönsün diye.

Ama Galatasaray gece 12'yi bekleyen tüm götlere inat, gün geçtikçe daha güzelleşti.

CSKA galibiyetinin başka bir anlamı var. Avrupa'da bu sene hiç yenilmediği için, önüne geleni farka boğan bir takım olduğu için ya da Avrupa'nın en yüksek bütçeli bir takımını devirdiğimiz için değil o anlam.

Bu takım yenilse de hiç teslim olmadı, kaybetse de ruhunu sahaya koydu. Aynı ligde yer aldığımız Efes Pilsen'nin, Fenerbahçe'nin Avrupa'daki oyunlarıyla, Galatasaray'ın sahadaki oyununa baktığınız zaman bile her şey gece ile gündüz gibi ortaya çıkıyor.

Belki Top 8'e kalamayacağız, belki bundan sonraki iki maçı da kaybedeceğiz ama Galatasaray'ı izleyen herkes gayet iyi biliyor ki, o forma ıslatılacak, o parkede bir top için 3 Galatasaraylı yere atlayacak.

Son bir buçuk dakikada maçı kaybedebilirdik de ama ben Xamax'ı 5-0 yendiğimiz maçtaki duygularla aynısını taşıdım, Popescu'nun Parken'de attığı penaltı sonrasındaki gibi hissettim.

Senelerdir futbol takımı, Galatasaray'ın alıştığı yerde değil ama Oktay Mahmuti ve o formayı giyen bütün oyuncular, Galatasaray taraftarına bazı şeyler anımsattılar.

Fenerbahçe'ye yenildiğimiz final serisini kaybettiğimiz gün söylemiştim, "Bu takımın filmi çekilmeli" diye. Çünkü dünya spor tarihinde eşine ender rastlanır bir ivmeyle vura vura geliyoruz.

Sahada skor olarak kaybedersin, kupaları alamazsın, şampiyon olamazsın ama bir ruh yaratırsın ve o ruh senelerce senin yanında olur. İşte bu takım o ruhu kazandırdı, takıma, taraftara, camiaya v.s. v.s.

Ve taraftar; Abdi İpekçi'deki 15 bine yakın insan, sahaya tek bir madde bile atmadan, vandallık yapmadan, nasıl taraftar olunur herkese gösterdi. 70 yaşındaki teyzeden, 15 yaşındaki gencine kadar, Avrupa'ya 'taraftar nasıl olunur' her Euroleague maçında ders veriyorlar. Kim ne düşünürse düşünür bilmiyorum ama Euroleague tarihinin gelmiş geçmiş en iyi taraftarıdır ve en muhteşem tribünleridir, bu taraftarın yarattığı atmosfer.

Bir spor kulübü olduğumuzu hatırlamak, salt futboldan oluşmadığımızı görmek muhteşem bir duygu. Bu ülkede Galatasaray var olduğu sürece Avrupa'da başarı sağlanacaktır. Galatasaray Avrupa'ya hep yakıştı, futbol ya da basketbol fark etmiyor.

Ağlamak hiç bu kadar güzel olmamıştı lan. Büyüksün Galatasarayım, büyüksün... Bu sevdadan vazgeçersem Allah belamı versin.

Gece 12'yi vurduğunda da biz CSKA'yı siken takım olacağız merak etmeyin.

Not: Fotoğraflar Galatasaray.org'dan alınmıştır.

Ozan'a not: Sana verdiğim sözü de tutmuş oldum.

9 yorum:

Johan dedi ki...

Muazzam bir akşam oldu. Uzun zamandır özlediğimiz, Avrupa'yı titreten Galatasaray ruhu vardı sahada bu gece.

Semih dedi ki...

Ellerine sağlık.
İzlerken duygulanmıştım,yazını okuyunca da tüylerim diken diken oldu.
Bu galibiyeti sonuna kadar hak ettik.
Evet çok haklısın,Galatasaray Avrupa'ya hep yakıştı.Yolumuz açık olsun.Umarım tarih yazılmaya devam eder,inanıyorum.

cihan dedi ki...

galatasaray futbol takimi barcelonayi sampiyonlar liginde onemli bir macta yenebilirse basketbol takimi da cskayi yener diye dusunuyordum. basketbol takimimiz yendi, bekle bizi barcelona ))

berxwedanjiyane dedi ki...

maçtan önce işte bu dedim emekle yapılan pankartlara geri dönülüyor sanırım keşke stadta da aynı şey olabşlse diye...gerçekten süper bir taraftar var.adını x y z koymayacağım harika bir taraftar.oyuncuların hiç birine diyecek zerre birşey yok.seviyorum lan galatasarayı harbiden seviyorum

M.Cagdas dedi ki...

Ilk cumlene itafen, daha dun gece Popescu'nun penaltisini izledim ve her izledigimde oldugu gibi gozlerimden yas geldi :) "Haydi oglumm, haydi oglumm, goooool, ahahahahah, gol leventcim gol, muazzam bisey bu..."

Mahir Seyhan dedi ki...

Umut abi dün twitter'da salonda olacağını söylemiştin,orada mıydın? Hangi tribündeydin?

koala dedi ki...

@ Mahir Seyhan; MİT hadisesi yüzünden çıkamadım ne yazık ki ve maça da gidemedim, mal mal ekrandan izledim

Adsız dedi ki...

Bizim misyonumuz bu olmalı, itin köpeğin yönettiği, organize ettiği, bitmiş maça faul çalınan, hakemlere ayar verilen, hiçbir şey olmamış gibi devam edilen; Beko'sunu şeettiğimin TBL'si değil.
Bu sene olmazsa seneye, olmadı öbür sene, ruhu kaybetmeden, hep üstüne koyarak bir eurolig şampiyonluğu için çalışmak Galatasaray'a yakışan hedeftir.

Semih dedi ki...

Dün gece belki salonda o coşkuyla ağladık ama sen bizide ağlattın be abi