23 Ağustos 2009

Türkiye'de spor gazeteciliği

Gecenin bir yarısı uyuyamadım kalktım. Gazetelere bakıyorum, Hürriyet'te "Leverkusen'in Derdiyok" başlığını gördüm. Bu isim ve soyadlarla ilgili başlık atmaya bayılıyoruz.

Gazete sayfalarında hiçbir grafiksel atraksiyon yok, interneti saymıyorum bile. Bir gazete, hiç mi grafik çalışması yapmaz anlamıyorum ki. Sanki her gün 100 metrede rekor kırılıyor. Rekorun kırıldığı güne özel bir şey hazırlamak zor mudur acaba?

Burada atılan başlıklardan birkaç örnek verdikten sonra elinoğlu nasıl başlık atmış onu da görelim.

Yüzyılın rekoru 9.58 / Hürriyet
Usain Bolt yine uçtu / Milliyet
Süpermen Usain Bolt / Sabah
Uçak gibi adam! / Vatan
Biri rüzgârın oğlu Usain Bolt'u durdursun / Radikal
Usain Bolt Ay'a çıktı / ntvmsnbc

Hiçbirinde herhangi bir zekâ pırıltısı yok. Süpermen zaten İngiliz basınından aşırma bir başlık. Guardian daha ilk koşulduğu saatlerde atmıştı.

Lequipe'in gerek ertesi gün çıkan sayısında gerekse de sonraki günde çıkardığı sayıda yaptığı göndermeler ise harikaydı. "Berlin'de bir duvar daha yıkıldı."

Ve fotoğrafta gördüğünüz Mr. 200 bin Bolt başlığı ile üstteki yıldırım çalışması. Aslında çok da uğraşılmış bir şey değil, grafik açısından ama bunu düşünmek yeterli.

Üstüne konuşmaya bile gerek yok. Biz burada hâlâ "Kartal'ın kanadı kırık" "Galatasaray morarttı", "KrAlex", "Belediye hatları kesti" gibi ortalamanın altında zekâ ürünü başlıklar okuyalım.

Not: Hıncalımsı bir yazı olduğunu şu an farkettim ama oldu bir kere. Yapmamaya çalışırım...

Hiç yorum yok: