4 Kasım 2009

Blogda hatun fotosu vaziyeti


En baştan belirteyim, kimseyi hedef almış bir post değildir bu. Ancak ne zamandır aklımdaydı, el atmak istedim.

Blogger'ların hakim görüşü gazetelerden daha kaliteli iş çıkardıkları ve daha farklı oldukları yönünde -ki bazı konularda haklılar.-

Fakat şöyle bir iyice göz geçirince, aslında çok farkı olmadığını düşünüyorum. Bunun için en yakın örnek, bloglara 'hatun' fotoğraflarının konması. Evet, kabul ediyorum ki, Bu toplumun tüm duyargaları heteroseksist anlayış üstündedir. Sebepleri, nedenleri tarihsel süreçlere uzanıyor bu durumun. Bir türlü kırılamıyor hatta kırılacağı yerde, alttan alta daha da yaygın duruma geliyor. Kırmaz lazım bu hakim görüşü. Empati kurmak bazen işe yarayabilir.

Bir spor bloğunda ne diye hatun fotoğrafı konur, merak içindeyim. Yani amaç nedir, gaye nedir? Gazetelerin bunları neden yaptığını hepimiz biliyoruz; tiraj amaçlı ve yurdumun tüm abazanlarına ulaşma kaygısı. Şimdi düz mantıkla, bloglarda yapılanın da aşağı yukarı benzer sebeplerle yapıldığını düşünmemiz pek de yanlış olmaz.

İyi de, 'Biz farklıyız' diyen insanlar neden bunu yapıyor? Tabii ki, 'Ben böyle yapmıyorum' diyene, sözümüz yok.

Aslında çok kişi birbirinden farklı değil, ne kadar yırtınsa da. Bir dolu blogger'ın bilinçaltında "Ulan bir göze çarpsak da, kapağı medyaya atsak" dediğini az-çok tahmin ediyorum. Bu yüzden doğru yoldasınız, medyanın sizin gibilere ihtiyacı var!

Not: Fotoğraftaki mi? Kendisi 2009 Transeksüel Güzeli Ai Haruna yani hatun değil, yoksa hatun mu? Bilmiyorum ama blogdaki ilk ve son hatunumsu kendisi...

4 yorum:

ayşegül dedi ki...

Selam Koala,
Çocuklukta bastırılmış duygular,
yaşanmamış yıllar,Freud her ne
kadar saçmaladıysa da,bilinaltı
olgusunda haklı galiba:D

Şimdi aklıma geldi.Senin 12 Eylül
postundan sonra,birisi (adını unuttum)anonim girilen yerlere
senin bloğunu işaret etmiş.Ben
farkedince sildim,hatta Aslan
ağabeyede haber vererek sildirdim.
Haberin olsun.

Sevgilerrr

futbol muhalifi dedi ki...

yahu benim hatun olmasa ben baştan aşağıya koyacağım fotoları da işte, bir açacak "dır dır dır" çekilmez:)

dedikten sonra sonuçta günlük gibi de kullanıyor insanlar bu blog olayını. ne bileyim "x y" kadınını filmde izleyip "lan bi foto koyim de sevinsin herkes" diyebilir. başta dediğim olay olmasa ben de megan fox'un bir fotosunu koyardım yeminle:)

koala dedi ki...

@ Ayşegül; benim 12 Eylül postumdan sonra kim yaptı bilmiyorum en az 50 bloğa benim adresim verilerek saçma sapan bir yorumda bulunulmuş. Düşüncen için teşekkürler

@ futbol muhalifi; aslında konulup konulmaması bir sorun değil ama her yerde "biz farklıyız" dedikten sonra medyanın yaptıklarının aynısını yapmak garip düşüyor. yoksa isteyen koyar tabii ki, kişisel bir seçim

futbol muhalifi dedi ki...

şaka bir yana, medyadan farklıyız cart curt diyorlarsa ben onlara gülerim. türk medyasından farklıyız ama yabancı medyadan çevir sonra da kendi bloguna ekle. ya da sırf şekilcilik için insanları taklit etmek şeklinde yapılan bloglar da çok sıkıcı.