12 Kasım 2009

Satılık bir şehir halkı


Ankaragücü yönetimi acilen Gökçek hanedanlığının elinden alınmalı. Teknik direktörün antrenmana çıkmasını engellemek için futbolcuları antrenmana çıkartmıyorlar, otelde kalan futbolcularının parasını ödemeyip otelden kovulmalarını sağlıyorlar.

Türkiye Futbol Federasyonu, bu olan bitene karşı bir yaptırım uygulamalı ama arkadaşın Ercan Satçi ile yemek yemekten vakti olmuyordur muhtemelen, futbolla ilgili karar almaya.

Bu iğrenç insanların, futboldan eli eteği çekilmeli. Yönettiklerinin babalarının malı değil, bir şehre malolmuş futbol kulübü olduğunun farkında olmalılar.

Çok ilginç gerçekten çok ilginç. Bir adam bir kenti parmağında oynatıyor; yetmiyor oğluna o kentte bir kulüp yaratıp onun başkanlığına soyunduruyor, o da yetmiyor o kentin en önemli kulüplerinden birine başkan yapıyor ve diğer kulüple de ilişkisini kesmeyerek Türkiye Ligi'ni parmağında oynatmaya çabalıyor.

Melih Gökçek oğlunu Türkiye Futbol Federasyonluğu'na hazırlamaktadır. Eğer varolan iktidar, varlığını sürdürmeye devam ederse, ismini anmak istemediğim bu tip TFF başkanlığına aday olacaktır ve er ya da geç başkan da olacaktır.

Bu ülkenin başkentini böylesine parmağında oynatan bir adamın varolduğunu bilmek, Ankara'ya karşı sevimli olmayan hislerimi daha da sevimsizleştiriyor. Bu kadar kimliksiz, kişiliksiz olunmaz. -kent halkı yani- Kendini, benliğini satmak bu denli ucuz olmamalı. Ulan, harbiden sinirlendim, yazdıklarım başıma iş açmadan bu muhabbeti sonlandırıyorum.

14 yorum:

BuraK dedi ki...

ya ne yüzle çıkıyor bu adam daha anlamıyorum nasıl insanlar bunlar. çalıp çırttığını 70 milyon insan önünde kabul etti daha napsın yani?? adama da kızamıyorum şimdi suç ankara halkındadır!

koala dedi ki...

@ BuraK; kesinlikle ben de kızamıyorum bir noktadan sonra, suç buna üç beş kilo nohut mercimek ve kömür için oyunu satanlarındır

arif dedi ki...

Hşş orada durun.Ankara'ya Angaralıya laf ettirmem.Melih Gökçek'e laf edecek yerde Angaralıyı karıştırıyorsunuz siz.
Halk tabiki nohut,mercimek verene oyunu verecek,çünkü açlık hiç bir şeye benzemez.Varoşlardaki insanların ne halde olduğunu bilmezsiniz,ya da nasıl yaşadıklarını,kışın soğuktan oturdukları kanepelri,kullandıkları gardropları yaktıklarını bilmezsiniz.

Halk aç olduğu için de kendine yardım verene oyunu veriyor.(şimdi diyeceksiniz ki halkı bu hale getiren zaten onlar ama siz ilk önce kendi oturduğunuz şehri ve ülkeyi kim yönetiyor ona bakın.Kendi şehrinizde de durum farklı değil o yüzden Ankara ve Ankaralıyı kötülemek için böyle şeylere girmeyin.Gökçeki sevmiyorsunuz tamam ama Ankaralının ne suçu var...

koala dedi ki...

@ arif; Gökçek'i seçenleri kastediyorum, bunu sen de biliyorsun. Ancak ezelden beri de Ankara'ya karşı pek sempatim yoktur

arif dedi ki...

Gökçek'i seçenleri de anla be abi.İnsanların yoksullukları,çaresizlikleri kullanılıyor.Yoksul halk aç olduğu için başka bir çaresi yok.Tek umutları Belediye'nin 3 ayda bir verdiği yiyecek yardımı.Sadece o yardımla geçinen birçok arkadaşım var.Mecburlar anlayacağın başka çareleri yok.Gökçek de zeki adam bundan her seçimde kendine pay çıkarıyor.

Ülkedeki gelir dağılımındaki farkı hepimiz biliyoruz.
Gelir dağılımında bu kadar fark olunca böyle insanların da başa geçmesi normaldir.

Ha ayrıca sana Ankarayı yanlış tanıtmışlar.Ankarada yaşanmışlıklar başkadır.

Anadolu insanının sıcak yüzü gibidir Ankara.Ankarayı sevenler şehrin yapısını tarihini sevmezler.Orada yaşayan insanların sıcakkanlılığı,dürüstlüğü daha doğrusu Anadoluluğuna aşık olurlar.

Bunu sağlayan tek kentde Ankaradır(Ayrıca Ankara devrimin merkezidir.Bozkırın ortasında yeşeren bir devletin sembolüdür.Ankara Türkiyedir.(Galatasaray Türkiyedir gibi bağladım olayı.Atatürk'ün Ankara sevgisin anlatmama gerek yok umarım :)

koala dedi ki...

@ arif; haklı çıkartmaya çalışma kimseyi. açlıktan ölürüm ama oyumu bir şeye satmam. İyi o zaman açlıktan ölmesinler diye analarını-bacılarını filan da satsınlar olur mu? nasıl bir mantık bu? kim haklı çıkartabilir oy satmayı.

arif dedi ki...

@koala

İşi namusa getirmeye gerek yok.

Yoksulluğun insanı değil ana bacı sattırmayı sürüklediğini,seri katil yaptığını biliyoruz.
Şimdi biz rahat ve sıcak evimzide klavyelerimizin başında rahat rahat atıp tutuyoruz.
Gelecek garantimiz var.En azından akşam karnımızın doyacağını biliyoruz.

Ama onların yarına açlıktan ölmeyecekleri veya gece köhne evlerde akrep,yılan sokmasından ölmeyecekleri meçhul...

Ayrıca ben kimseyi savunmuyorum.Bunları ben de yaşadığım için onların psikolojik durumunu rahatlıkla anlayabiliyorum.

Son olarak da benim kimseyi haklı çıkartmaya çalıştığım yok.Gökçek'i ne kadar sevmedğimi sen benden daha iyi biliyorsun.

koala dedi ki...

@ arif; bir daha yazmayacağım. oyunu satmakla, başka şeyi satmak arasında fark yoktur, benim ahlak anlayışımda. diyorum ki sana, bireysel olarak ölürüm, olsa çocuğum ölür ama oyumu satmam diyorum. bu oy satmak değil çünkü. bu bireyin kendisini satması.

Saunders82 dedi ki...

Hiçbir şey oy satmak kadar namussuzca olamaz zaten. Bireysel olarak oyunu mercimek, nohut karşılığı satmak demek geleceğini, aileni, çocuğunu satmak demektir zaten...

3 gün daha karnın tok duracak diye oy satılır mı? Nerde görülmüş bişey bu? Kimsenin geleceği garanti değil, hele şu saatten sonra o oyunu satanlar yüzünden bizim de geleceğimiz aç kalıp kalmayacağımız hadi onu da geçtim sınırlarımız neredeyse yeniden çizilecek o oyunu satanlar yüzünden...

Demişsin ki "Halk tabiki nohut,mercimek verene oyunu verecek,çünkü açlık hiç bir şeye benzemez.Varoşlardaki insanların ne halde olduğunu bilmezsiniz,ya da nasıl yaşadıklarını,kışın soğuktan oturdukları kanepelri,kullandıkları gardropları yaktıklarını bilmezsiniz.

Halk aç olduğu için de kendine yardım verene oyunu veriyor.(şimdi diyeceksiniz ki halkı bu hale getiren zaten onlar ama siz ilk önce kendi oturduğunuz şehri ve ülkeyi kim yönetiyor ona bakın.Kendi şehrinizde de durum farklı değil o yüzden Ankara ve Ankaralıyı kötülemek için böyle şeylere girmeyin.Gökçeki sevmiyorsunuz tamam ama Ankaralının ne suçu var..."

Daha ne suçu olsun Ankaralı'nın? Herif ağaç oldu, kök saldı belediyenin koltuğuna. Halk tabiki nohut,mercimek verene oyunu verecek ne demek ?

arif dedi ki...

Daha fazla tartışmaya girmek istemiyorum.Yukarıda ne diyeceksem dedim.Ama size tek bir önerim,biraz sokaklara çıkın varoşlara gidin.Biraz aralarında yaşayın,sokağın sesini dinleyin.O zaman ne demek istediğimi belki anlarsınız.
Dünyayı kendi oturduğunuz lüks mahallelerden ibaret sanmayı artık bırakın.

koala dedi ki...

@ arif; iyice saçlamışsın. duyan da benim çok şahane bir hayat yaşadığımı sanacak. saçma sapan konuşmayı bırak. şeref, namus, onur açlıktan daha önemlidir

arif dedi ki...

@koala

Asıl siz bırakın saçmalamayı.Başlığa baksanıza"satılık bir şehir halkı" ne kadar aşağılayıcı bir başlık olduğunu söylememe gerek yok herhalde.

Siz beni zorla savunma pozisyonuna sokmaya çalışıyorsunuz.Tek vatanı seven kendinizmiş gibi kendinizden olmayanı vatan haini ilan ediyorsunuz.

koala dedi ki...

Oyunu, nohut ve mercimek için satanlar, satılıktır, aşağılıktır. Bu kadar basittir bu. Namus, şeref, onur gibi kavramlar sorun değilse düşüncen genelinde, zaten söyleyecek bir şeyim yok. Gittiğin Fethullahçı kurslarda gösterdiğin değişim, takdire şayan.

Oyunu satan adamın, vatanını sevdiği düşüncesini de yaşına veriyorum..

Adsız dedi ki...

Konya'da okuyorum.Bilen bilir Konya'da ankaralı çok öğrenci olur.

Adamlara soruyom şu köpeğe niye oy veriyonuz diyom.abi 30 günde köprü yaptı aşti'nin oraya diyorlar.

Olm kışın 8 dolarlık doğalgazı 24 dolara sattı g.tünüzü s.kti diyorum.Abi şehire çok altgeçit yaptı ama diyorlar.

Lan olm koskoca bi yaz banyo yapmayı geçtim su içemediniz bu gavat yüzünden adam size herkes tatile çıksın dedi diyorum, abi kem küm gak guk diyorlar. İyi o zaman s.kilmeyi hakettiniz diyorum , cevap veremiyorlar.

La arif, komedi misin olm sen! Duyan da Ankara'yı afrika cumhuriyetlerinden biri sanacak.Ne varoşu aq! Kızılay,çankaya,batıkent,dikmen,keçiören varoş mu oralar? 2-3 varoş mahallesi var diye tüm ankarayı varoş yaptı. Yani diyorum ki sadece varoşların oyu yetmez GÖTçek'i başkan etmeye. Hem bilmem kaç dönemdir s.kiliyonuz, e bu sefer de başka birini deneyin. Bu şerefsizden kötü olabilir mi? Hadi diyelim kötü oldu,farklı bi aletin tadına bakmış olursunuz :D