2 Aralık 2009

Yönümüz ne tarafta?


Reuters 'Yılın fotoğraflarını' servislemiş. Bu fotoğraf Türkiye'den. Aslında sinir bozucu bir durum.

Türkiye'ye dair fotoğraflar genelde ya bu şekildedir ya da Boğaz vapuru ve Ortaköy Camii-Boğaz Köprüsü kesişmesidir.

Sinir bozucu olan durumsa bu fotoğraf. Benim açımdan "Aman dünya bizi nasıl tanıyacak?" gibi bir endişem yok. Kimsenin yargıları beni zerre kadar ilgilendirmiyor. Din, vicdan özgürlüğü diye bas bas bağıranların aldıkları minare yasağı kararını herkes gördü. Avrupalılar uygar görüntülü barbarlar benim için. Bu fikrimden hiçbir zaman sıyrılmadım.

Sinir bozucu olan durum, yönümüz. Biri çıkıp şunu açık açık söylese de rahatlasak. Şu saçma sapan Medeniyetler Buluşması sözlerinden de kurtulmuş oluruz. Pardon Medeniyyy-yetler Buluşması....

2 yorum:

iklim dedi ki...

sözüm var..
sizinle aynı fikirdeyim.bara bara barbarlık yapıyorlar,adı demokrasi oluyor.bir fotoğrafla da etiketliyorlar.bıktım ya.

koala dedi ki...

Avrupalılar hem faşist hem de dini argümanlarından vazgeçmiyo. Ve sonra bütün dünyaya demokrasi havarisi kesiliyorlar.

Temel sorun bizde. "Asyalıyız kardeşim" desek, tüm bunlardan sıyrılırız. Yalan da değil, Asyalı bir toplumuz biz.