8 Ocak 2011

Büyüksün be Alper Yasin!


Kendisini tanımayanlar varsa, tanıtayım. Bilkent Üniversitesi Ögrenci Konseyi Başkanı Alper Yasin Altınel. Şu Çankaya Köşkü'ndeki Abdullah Gül ve 'öğrenciler' görüşmesine Jaguar araçla giden Alper yani.

Bu ülkede çarpıklıklar insanın gözüne böyle sokuluyor işte. Bir tarafta okula gitmek için otobüs parasını bile denkleştirmekte zorlanan işçi-memur çocukları, diğer tarafta Alper Yasin gibileri.

Cumhurbaşkanı Gül, dostlar alışverişte görsün hesabı, öğrencileri makamına çıkarttı. Onların sorunlarını, dertlerini ve sıkıntılarını dinledi.

Altında Jaguar'ı olan Yasin ve diğer 13 kişi acaba öğrencilerin sıkıntılarını biliyor mu? Bu öğrencilerin neden sokaklarda eylem halinde olduklarından haberdar mı?

Aslında duruma şaşırmamak lazım. Yani genç bir üniversite öğrencisinin altında Jaguar marka araçla öğrenci sorunlarını anlatma meselesine. Çıktıkları köşkte oturan Abdullah Gül'ün de 18'ine basar basmaz şirket sahibi olan çocuğu var.

Kendisini Suudi Arabistan' gezilerine götürüp, oralarda ticare ilişkiler kurması için eğitiyor. Kah mısır işine giriyor, kah bilişim şirketi kuruyor.

Yasin'i de bu açıdan yadırgamamız gereksiz diye düşünüyorum. Çünkü Yasin, sistemin istediği öğrenci tipi. Eylemlerde işi olmayan, Jaguarıyla okuluna gidip gelen, Bilkent Üniversitesi'nde onbinlerce dolara okuyan bir genç.

Haliyle Yasin'in sorunları ile sokakta eylemde bulunan öğrencilerin sorunları arasında farklılıklar olacak. Yasin her ne kadar tipik demagoji örneklerini sunarak "Köylü çocuğuyum, hem Jaguar'ıma neden laf ediliyor? Okula Ferrari ve Porsche ile gelenler de var." diyerek, kendini savunuyor.

Yasin haklı. Başbakan da bizden biri, çocukları da bizden, içimizden. Bu ülkede içimizden olmayan siyasetçiye rastlayamazsınız. Hepsi içimizden kişiler. Daha doğrusu içimizden değil, içimizde kişiler. Artık denk gelen neresi varsa, oradan içimize giriyorlar.

Yasin'in çok büyük incelik göstererek, Köşk'ün kapısına getirmediği Jaguar'ının yıllık vergisi ile benzin masrafı ne kadardır? Kaç memur maaşı eder ya da bir işçinin yıllık ücretinin kaçta kaçıdır acaba?

Önümüzdeki günlerde Başbakan Erdoğan da, Dolmabahçe'den öğrencilerle bir araya gelecek. O konuşacak, öğrenciler dinleyecek; öğrenciler dinleyecek, Başbakan konuşacak. Toplantı sonunda kameralara "İşte dertlerini dinledik, sokaklara çıkılmasının ne gereği var?" diyecek. Özenle seçilmiş öğrenciler de "Başbakanımız tüm taleplerimize yardımcı olmak konusunda gereken adımların atılacağı sözünü verdi" diyecek ve Türkiye'de öğrenci sorunları bıçakla kesilmiş gibi son bulacak.

Dünyada tüm sorunlarını konuşarak çözebilen başka bir ülke yok zaten. Sadece bizim ülkemizde konuşuyoruz ve sorunları hallediyoruz. Diyalog deniyor bunun adına. Bir taraf konuşuyor ve istenilen taleplerin hiçbirini karşılamıyor, diğer taraf da susuyor ve taleplerinin karşılanmasını bekliyor.

Yasin Jaguar'ını bir ay boyunca cezalandıracakmış ve garaja kapatacakmış. Köylü çocuğu Yasin yine büyüklüğünü göstermiş, sizin anlayacağınız. Yasin Jaguar'ını garaja kapatırken, yurtlarda bisküvi ve krakere talim eden öğrenci arkadaşlar, har(a)çlarını ödeyemeyen öğrenciler kendilerini nereye kapatmalı acaba?

Gerçi onlar için siyasi iktidarın bulduğu bir çözüm var. Bedava ekmek, bedava su ve bedava konaklama. Bunlara ulaşmanız için sadece ve sadece "Parasız eğitim istiyoruz" pankartı asmanız yeterli. O zaman hapisaneye beleş giriş hakkı elde ediyorsunuz.

Bak, düşününce sorunsuz bir Türkiye'de yaşamak mümkün....

7 yorum:

Ozan dedi ki...

harika bir yazı olmuş ellerine sağlık abi ironiler o kadar güzel ki :)

Elve dedi ki...

şu bloga her girdigimde başka bir gerçekle daha yüzleşmeyi hem çok seviyorum hem nefret ediyorum. elinize sağlık

fabianernst dedi ki...

şu arkdas tweeter daki hesabında o unlu istanbuldaki eylemcilere provakatör demişti sonra da çoçuğunu kaybeden kıza laf atmıştı gelen tepkilerden sonra o yazdıklarını sonra sildi.şu an hesabı var mı kapattı mı bilmiyorum...

Alp dedi ki...

ulan bide ben koylu anadolu cocuguyum havalarina girmezlermi zaten butun sorun o sanki diger insanlar adam degil sadec bu koylu anadolu cocuklari adammis gibi orospu cocugu

Elve dedi ki...

al işte şimdi haberleri izliyorum. mustafa sarıgül nişantaşının yolunu yenilemiş. kısa bir mesafeyi 1.7 milyon liraya yenilemişler. her yer granit olmuş. sebeb ise topukluları ile rahat yürüsün sosyetik bayanlar diye. hay yarabbim...

13_rüzgar_13 dedi ki...

Nazar değdirdin çocuğa görevden alınıyomuş. ;)

can metin dedi ki...

kimsenin bu çocuğun parasında gözü yok. ilk olarak bunu anlasın insanlar. dünyada da ülkemizde de ezilenlerin haklarını savunan sadece ezilenler değil. birileri çıkıp "zenginin malı..." şeklinde başlayan saçma yorumlarda bulunuyor. ama kılık, kıyafet, tip, konuşma tarzı demesiyle zaten eleman ne olduğunu güzelce ortaya koymuş. dediğin gibi tam da sistemin istediği örneklerden. bütün herkes böyle olsa hiç eylem olmazdı ehehe.
bu arada kimse fark etmiyor sanırım ama ben ilk olarak yazının etiketlerini okuyorum:))