1 Şubat 2011

Kulüpler pezevenkliğe ne zaman soyunur acaba?


Şuna söylenebilecek o kadar çok şey var ki. Dünyanın en boktan işi olsa gerek her şeyi pazarlama unsuru haline getirmek. Bayrak, kolye, forma, şort, atkı, bere, flama, pijama v.s. v.s.

Şimdi stat koltuğuna geldi sıra. Çıkıp kimse, "İyi hoş da hocam, Avrupa'da da böyle" türünden saçmalıklara girmesin. Kıblemiz Avrupa ve ABD sanki her tür olayda.

Biri halı çıkartır, su çıkartır, diğeri işin bokunu çıkartır stat koltuğu satar. Ciddi ciddi taraftarlık ruhunu kaybetti. Artık müşteriyiz hepimiz. Her şeyin pazarlanabilme gücü var.

Herif su satıyor lan! Nasıl bir mantık bu? Stadın altında çağlayan var da bizim mi haberimiz yok a.k.!

İş o hale geldi ki, yakında iş pezevenkliğe kadar gider. "Sarı-kırmızıya boyanmış en güzel hatunlar store'da satışa sunulmuştur. İster, sarışın, ister kızıl. İsteyene telefonla hizmet de veriyoruz" ya da "İşte Kewell, bayanların tüm arzularını karşılamaya hazır. Bir gece geçirmek ister misiniz" diye pezevenkliğe bile soyunur bunlar.

Şu müşteri kelimesi ilk dile getirildiğinde -yanılmıyorsam Özhan Canaydın- millet yeri göğü inletmişti. Demek ki sorun dile getirmekteymiş. Yoksa sineği, belini incitmeden sikersen kimse sesini çıkartmıyormuş.

Hatıralar parayla alınıp satılmaz, Ali Sami Yen'de pek çok hatıram var. Paraya çevrilmeye çalışılan hatıraların hayatımda yeri yok. O yüzden alanlara bir şey diyemem tabii ama satanlar kıçına soksun bu koltukları.

Geçenlerde Alican'ın bloğuna bir yorum yapmıştım, yeri geldi yazmam lazım. Bir gün bunlara taraftar malafatı yapıp, kıçlarına sokmak lazım. Hem en lisanslı olanından yaparız...

22 yorum:

cihan dedi ki...

en son dayanamadim gittim su sami yen maketlerinden aldim. yemin ediyorum bin pisman oldum. verdigim paraya acidim. o da kulube kazandirdigim son para oldu. takim sami yenden ayrildi benim icin de galatasaray macerasi bitmis oldu. en azindan o makete bakar bir galatasaray vardi be diye anarim.

Saunders82 dedi ki...

Cihan aynı şeyi ben de düşündüm. İyi yapmışsın boşver. Yıkılınca bakacağımız bir şey de olmayacak. Biz Galatasaray'ın bu mahalle takımlarında yer alan amatör ruhunu seviyormuşuz demek ki ben onu anladım. Biz o mahalle takımına günü geldi Hagi'yi, Popescu'yu, Taffarel'i alıp Avrupa'da kupa sahibi olduk. Biz hala 2002'de geride bıraktığımız takımı arıyoruz ama asla bulamayacağız.

Bu koltukları bin defa söküp sahaya attılar. Şimdi bunları aslında satın alıp Aslantepe'de sahaya atmak lazım. Belki mesajı daha rahat alırlar.

Saunders82 dedi ki...

Olm bunları satıyorlar ki Rijkaard'ın, Neeskens'in, Misimovic'in, Arda'nın parası çıksın. Kaç yıldır Şampiyonlar Ligi'ne giremiyoruz? Kaç yıldır o gelirden mahkumuz? Gelir yok ki. Devlet vergiyle geçiniyor, bunlarda taraftar parasıyla...

koala dedi ki...

@ Saunders82; valla bu yönetim varken çöp almam. almıyorum da zaten. milleti keriz yerine koymanın başka bir yöntemi. millete çatır çatır forma sattılar, nike'la anlaşma yapıldı şimdi bir de nike forma satarlar. alırsam adiyim.

Saunders82 dedi ki...

Üzerinde Ülker yazdığı sürece ben de hayatta forma almam. Amına koyyim Ülker'de başka sponsor yok sanki koca ülkede yapıştı amcıklar spor kulüplerine...

Saunders82 dedi ki...

Kimin formasını alıcaz lan Hulyo'nun mu Stancu'nun mu yoksa Kazım Kazım olmasın?

koala dedi ki...

@ Saunders82; Valla aslanlar gibi Kewell var formanın arkasına isim yazdıracak, hiç olmadı Misimovic var, kadromuzdaki en büyük yıldız sayılır. Ya da store gidip formayı alıp, arkasına "Göt Adnan's" yazdırmak lazım.

Ülker'e gelince, ta amına koyayım ben Ülker'in.

Lan maloğlan Hulyo ne lan, her okuduğumda yarılma hissi geliyor. :))) götürmeyecektim seni maça. lan gidek mi bucaspor maçına. büyük yıldızları izleriz...

Saunders82 dedi ki...

Gidelim olm ama artık protesto olsun. Bak ben sana o kale arkasındaki beyazlı adamların bilerek o şekilde elemanları bağırttıklarını söylemiştim. İbne Adnan ayarlamış onları. Onlar yönlendirecek akılları sıra. Ama artık bıçak kemiğe dayandı. Buca şöyle ilk golü atsın da görürüm ben o zaman onları. Zaten son maçlarını farklı kazandılar yanılmıyorsam.

Millet transferin son gününde Altidore'u getiriyor biz stad koltuğu satıyoruz, yetmiyor forvet yok takımda Batdal'ı da kiraya veriyoruz şaka gibi...

koala dedi ki...

@ Saunders82; COK'u aldık ya olm. Forvetin alası işte, mis gibi golcü. Siz değil miydiniz car car öten COK COK diye.
Bursaspor'un forvetine bak, Altidore, Miller, Sercan, Turgay.
Bize bak,
Baros, COK. Başka var mı bilmiyorum.
Neyse sezon sonu iki kanat oyuncusu daha alırız. Kanatlanacağız olm, bilmiyorsun sen. Store'larda da tavuk kanat satışına başlarlar artık...

melih dedi ki...

Bende mi bi cenabetlik var anlamadım. 2010'un başında düz kırmızı forma alıp KEWELL (19) yazdırdım. Kewell Ordu'da sakatlandı sezonu kapattı. Devreyi lider kapatmıştık. Sezonu 4üncü. Ağustos'ta mercan forma aldım Baroş (15) yazdırdım. O gün bugün Baroş piyasada yok. Bunlar olduktan sonra, ilk fırsatta 8 tane forma alacağım, sırasıyla Ayhan, Sarp, Barış, Servet, Göthan, Balta, Aydın ve Kazım yazdıracağım. =)
Koltuklara gelince, Adnan bey ne kadar koltuk sevdalısı olduğu belli oldu. 20.000 koltuğa tek tek otursun hatta becerebilirse tek tek götüne soksun. İsterse biz yardım ederiz. Koltuk satmak nedir amk yaaa. Biri memleketi satar, biri kulübümüzün haysiyetini satar, koltuk satar, maket satar. RTE ve AP ne kadar da birbirlerine benziyorlar.

koala dedi ki...

@ melih; sen saydığın isimlerin formalarını alıp sırtına geçir, imece usulü öderiz dert etme.
yemin ediyorum gülmekten geberdim.

melih dedi ki...

@koala: Ozan abi aslında benim forma almam biraz koleksiyon amaçlı ve arkalarına da değecek "adam"ların adlarını yazdırmayı tercih ediyorum. Sırada Neil ve Cana var, ama bizden gitmelerini bekleyeceğim. =) Nike tam parçalı yaparsa, ki herkesin beklentisi o yönde, bir tane alıp Metin Oktay'ın adını yaşatmak isteriz. Her şeyden önce adnanların gitmesi lazım, onlar gitmeden klube tek kuruş harcamam.

Ozan dedi ki...

çim satsalar daha mantıklı bende çok saçma buldum ilk gördüğümde hem amına koyayım alacağım koltuğun hangi bölümden olduğu belli değil saçma sapan olay ya bunları yapacaklarına adam gibi maket yapsınlar belgesel çeksinler doğru dürüst ali sami yen stadına özel site açıp orada anıları yaşatsınlar beyinleri çalışmıyor mu malların galiba çimleri satmayacaklar o yüzden koltukla geçiştirdiler valla benim için önemli olan çimdir kaç tane avrupa devini gömdük oraya o toprağa kaç tane yıldız çıktı sayısız ilkler yaşandı onları koltuklar görmedi zemin gördü tabi bu olay doğrumu bilmiyorum ama çok konuşuldu bu çim konusu çim anılar açısından daha mantıklı eğer yoksa öyle birşey saçmalamışım demekki kusura bakmayın pek fazla bilgim yok biraz kulaktan dolma :)

Selocan dedi ki...

Eski açıkta sarı koltuk yoktu. Yeni açığın alt katı sarı, üst katı kırmızı koltukluydu eskiden, ancak 2 sene 1,5 sene önce falan yapılan localar alt kattaki sarı koltukların kaldırılmasına sebep olmuş. Yani yaklaşık 2 senedir açık tribünlerde sarı koltuk yok diye biliyorum ben, hatam olabilir. Lütfen düzeltin varsa..

GSStore bu koltukların açık tribünlere ait olduğunu söylemişti. Peki o zaman nasıl sarı koltuk satılabiliyor ?

koala dedi ki...

@ Selocan; biz buna "adam sikmek" diyoruz, başka bir açıklaması yok. satabildiğin kadar 105 TL'lik koltuğu sat. kaç kişi sorgular.
valla senden iyi hafiye olur bak söyleyeyim. bu kadar takipçi insan görmedim ben....

can (futbolmuhalifi) dedi ki...

hiçbir şeyi doğru dürüst yapamıyoruz. en basitinden şu koltukları kombine sahipleri arasında bir şekilde dağıtsan. ("almayanın götüne girsin!" diyeceksin bir de.) tamam, günümüzde artık bok gibi para dönüyor burada ama o gelen paralar ne oluyor ya da harcanan paralar? altyapını düzgünleştir, transferlerini adam gibi yap. yoksa aldığın her oyuncuyu sikip sikip çoğaltamamakla bu iş olmuyor. bu örnekler galatasaray için geçerli değil.
yani ne bileyim bu oyunun kurallarını sadece esnaf mantığıyla düşünüyor kulüpler. bir adım sonrası maalesef yok.
o değil de serdar özkan'ı bırakmayacaktınız. zor bulursunuz öyle kanat ahahaha

Selocan dedi ki...

Bu arada yeni açık altındaki locaların arasında 1000 kadar kişilik yer varmış sarı koltuklu. Tabi yine de bana kimse bu koltukların o koltuklar olduğunu söylemesin. Değil çünkü.

koala dedi ki...

@ Selocan; olmasına imkân yok zaten. görmüyor musun yepyeni koltuklar. yaptırmışlardır 30 TL'ye, kaktırıyorlar 105 TL'ye

13_rüzgar_13 dedi ki...

Aslında güzel düşünce de işler bu kadar boktan giderken bir de koltuk satmaya kalkması insanı delirten nokta.Sanki adam gibi takım var da ortada bir de her halt için taraftarı tırtıklamaya çalışıyor.

Yüzsüzlüğün vücut bulmuş hali adam.

koala dedi ki...

13_rüzgar_13; valla en güzelini can (futbolmuhalifi) söylemiş. hiç olmadı ver kombine sahiplerine. koltuk satmak nedir? asla kabullenebileceğim bir şey değil.

TribunselSevda dedi ki...

"Herif su satıyor lan! Nasıl bir mantık bu? Stadın altında çağlayan var da bizim mi haberimiz yok a.k.! " şurasında harbiden koptum yazının abi :) Ya hadi bu ibneler bu kafada insanlar. Yapıyorlar. Ya bunların mantıklı şeyler olduğunu, avrupada da böyle olduğunu düşünenleri ne yapıcaz ?

Blog da yazdığım halı muhabbetinden sonra twitter da bir arkadaş " ne olucak Barca'nın buzdolabı bile var" dedi ya ben orda bıraktım muhabbeti :)

hakikaten yakında bunlar şişme kadınla, şişme yarakta çıkarırlar. Takım yenildiğinde onlarla tatmin ederiz kendimizi artık !!

OzZ dedi ki...

Daha demin Gsorg'a bakarken bende düşündüm aynı şeyi.105'e satılıyormuş ulan alacağım varsa da almayacağım bu ne? dedim.Asy'den hatıra kalsın çok istiyorum ama bunun adına bir şey diyemiyorum.Sen anlatmışsın yeterince.