14 Mart 2011

Berna Yılmaz ve Ferhat Tüzer 1 yıldır hapiste


Var mı bu iki ismi bilen?

Muhtemelen ilgilenenler dışında bu iki genç üniversiteliyi hatırlayan yoktur.

Bundan tam tamına 1 yıl önce 14 Mart 2010'da Başbakan Erdoğan'ın katıldığı Roman Çalıştayı’nda "Parasız Eğitim İstiyoruz. Alacağız" yazılı pankart açtıkları gerekçesiyle 1 yıldır tutuklu olarak yargılanıyorlar.

Demokratik ve özgür Türkiye'de sadece ve sadece pankart açtıkları için, üstelik de parasız eğitim talep ettikleri için tutuklu yargılanıyorlar. Geçen 1 yıl içinde 2 kez mahkemeye çıkartıldılar ve her iki duruşmada da tutuksuz yargılanma talepleri reddedildi.

Türkiye'nin demokratik bir ülke olduğu masalının en net örneklerinden biridir Berna ve Ferhat.

Düzenin cici çocukları gibi Köşk'e jaguarla çıkıp, Cumhurbaşkanı ile birer çay içseler bugün içeride olmazlardı. Ya da "Parasız Eğitim" yerine başka türban (bunu kıçından anlayan olmasın. çünkü hayatım boyunca o insanların üniversiteye girmelerinin gerekliliğini savundum ve savunuyorum da) talebinde bulunsalar sırtları sıvazlanırdı.

İki tane gencecik insanın bir yılı çalındı. Sözümona örgüt üyeliğinden.

Pankart açmak bile bu ülkede suç teşkil ediyor ve biz hâlâ sahtekâr siyasilerin özgürlük masallarını dinliyoruz.

Her sistem elbet kendini korumak için her tür boktan yasayı çıkartır, her tür boktan yasaya dayanır. Bu, her çıkartılan kanunun ya da her yasanın doğru olduğunu göstermez.

Berna Yılmaz ve Ferhat Tüzer'e özgürlük verilene kadar da kimse bu ülkenin özgür olduğundan söz etmesin.

3 yorum:

Ozan dedi ki...

var dedikleri herşey yalandan var bu ülkede özgülük güç adalet parası olanın taşaklıların elinde daha bu birşey değil bence yumurta atan kız kaç ay yada sene yiyecek acaba amına koyayım böyle adaletin

berxwedanjiyane dedi ki...

artık ciddi ciddi ağlanacak halimize gülüyorum sinirden.eyleme giderken akıllı olun lan önce altınıza jaguarı çekin kolunuza rolexi takın gözlere ray ban ı unutmayın aman ha sonra böyle içeri alırlar.

Adsız dedi ki...

"Zamanımızın bir Alman tarihçisi, gerek nasyonal sosyalizmin ve gerek faşizmin Mustafa Kemal rejiminin az çok değiştirilmiş birer şeklinden başka bir şey olmadıklarını söyler. Çok doğrudur. Çok doğru bir görüştür.Kemalizm,otoriter bir demokrasidir;bir tarafta halk vardır diğer tarafta şef..gerek nasyonal sosyalizm gerekse faşizm, mustafa kemal rejiminin az çok değiştirilmiş birer şeklinden başka bir şey değildir."
Mahmut Esad Bozkurt-Atatürk zamanı adalet bakanı

"Mustafa Kemal'in ilk öğrencisi Musolini,ikincisi benim."
Adolf Hitler

"Milli mücadeleyle istiklalimizi kazandık ama tek parti rejimiyle hürriyetimizi kaybettik."

Kazım Karabekir


Yönetim biçimimiz faşizm.Başka ne bekliyoruz ki.Bu ülkede halk ilk kurulduğu zaman da özgür değildi şimdi de değil.O zaman da muhalif gazeteciler susturuluyordu günümüze kadar da hep susturuldu.

Şu anda da hiçbir büyük partiden koşulsuz özgürlük vaadi duymuyorum.Hepsi de özgürlüklere kırmızı çizgiler çekiyor.Özgürlük anlayışımızda kökten bir devrim olmadığı sürece her dönem bu tip şeyler yaşanmaya devam edecek.Bugün parasız eğitim için yürüyenler,yarın türban veya kürt hakları için yürüyenler.