13 Nisan 2011

Müslümanların Noel'i; Kutlu Doğum Haftası


12 Eylül'ün en büyük ürünü nedir?

Biri YÖK, diğeri ise Kutlu Doğum Haftası'dır.

Önceleri sadece hafta olarak kutlanan Kutlu Doğum Haftası, son 10 yıldan bu yana aya yükselmiştir.

Aslında önceleri her yıl Hicri takvim günlerinin miladi takvime göre değişimine göre zamanı farklılık arzediyordu. Ancak 5 yıldan bu yana, tam 23 Nisan'a denk geliyor. Bu mantığa göre Hicri takvim olduğu yerde sayıyor.

Bu gidişat gösteriyor ki, çok da uzun olmayan bir zamanda resmi tatile doğru yelken açacaktır bu hafta. Nasılsa eleştirecekler için kontrası hazırdır, "Efendim Hıristiyanlar da Noel'i resmi tatil olarak kutlamıyor mu?"

Son yıllarda böyle bir söylem var çünkü. Hıristiyanlar kıçlarını kırmızıya boyasa, "Biz de boyayalım" diye sokağa dökülecek kitleler.

Bu kadar darbe karşıtı olan kitlelerin, darbecilerin hediye ettiği bir günü kutlamaları da ayrıca ilginçtir tabii.

Bu haftanın yüklü biçimde nakde dönüştürülmesi ise tamamen tesadüften ibarettir.

Çıkıp laf ettiğinde, eleştirdiğinde "Dinimizi özgürce yaşayacayacak mıyız?" diye bir çığlık yükseliverir.

Kutlu Doğum Haftası, şu bizim meşhur cemaatin sahiplenip omuzladığı, üstünden para kazandığı, 23 Nisan'a alternatif hale getirilmiş bir günden başka bir şey değildir. Çünkü ülkenin dört yanında sadece ve özellikle çocuklara ilahiler okutturularak, yarışmalar düzenleyerek, sözümona peygamber sevgisi gösterisi yapılmaktadır.

Öte taraftan, bu haftanın 23 Nisan'a denk getirilmesi ve o haftaya yayılmasının bir başka anlamı da 27 Nisan 1941 doğumlu Fethullah Gülen'in doğum gününü kutlamaktır.

Bu işin, cemaat öncülüğünde yapıldığını düşünecek olursak, pek de mantıksız gelmiyor, iki fotoğrafı yan yana getirmek.

Ota boka bir alternatif üretiliyor. Her seferinde de aynı argüman "Hıristiyanlar yapınca oluyor da..."

Müslüman doğum günü kutlar mı, onu da ayrıca konuşmak gerekir.

Çam ağacı altında, kırmızı gül şeklindeki heybelere konulan oyuncaklarla, resmi tatil olduğu gün, yeniden konuşuruz bunları. Hindi yerine kurban, içki yerine şerbet, Vatikan yerine Diyanet, Noel yerine Kutlu Doğum Haftası, Paskalya yerine Ramazan Bayramı.

Bu kadar benzerlik nasıl ve nereden türemiş ilginç. Birileri birbirinden fena halde kopya çekmiş.

Acaba mod medyan kullanılmış mıdır?

9 yorum:

Tanita Tikaram dedi ki...

Mevlid kandilinde kutladigimiz Hz. Muhammed'in dogumu degil midir? Peki kutlu dogum haftasi ile Mevlit Kandilinin gunlerinin cakismamasi nazil bir tezat?
Wikipedia'ya baktim, sunniler icin (siilerin kutladigi gun farkli) mevlid tarihlerini asagidaki sekilde vermisler:

Mevlid tarihleri, 2008-2015
Batı Takvimi 12 nci Rebi ül evvel

2008 19 Mart
2009 8 Mart
2010 25 Şubat
2011 14 Şubat
2012 3 Şubat
2013 23 Ocak
2014 12 Ocak
2015 2 Ocak

Ben burda 23 Nisan haftasi goremiyorum, yaklasik on gun geriye gidiyoruz ay takvimine gore yani en son 2004 gibi olmasi lazim 23 Nisan haftasi. Ve kaba bir hesapla 36 yil sonra tekrar yine 23 Nisan haftasina denk gelmesi lazim.

ozdmroz dedi ki...

Derler ya hani Türkiye İslam'ın Batı'ya kapısı falan diye. İslam'da olmayan yazmayan adetler çıkarıyorlar. Toplumu tamamen daha da mal'a çevirmek için.
Kutlu doğum da bunlardan bir tanesi.

Zaten Mezhep sınıflarına asla inanmam Şii'miş Sünni'miş.

Bu arada Fotoğraf muhteşem :)

Turan dedi ki...

Yılbaşı için Mekke'nin fethi uydurdular götlerinden. Fethi uydurmadılarda tarihi uydurdular. Her bir boku hicri takvime göre ayarlarken Mekke'nin fethi de Gregoryen takvime ayarlandı. Yılbaşı kutlamayın bunu kutlayın hesabı. 1 mayıs içinde bekliyorum birşeyler. Bu gomünük bayramı yerine gelin Arabistan'ı sel götüren, rahmet gününü kutlayalım filan diyebilirler.

Neyse kutlu doğum haftasına yakışır bir derbi olsun. 4. sıra da hayırlı olsun..

melih dedi ki...

Ozan abi selamlar işten çıkmadan hemen önce yazıyı okumuştum. Beylikdüzü'nde oturuyorum, servis ile yolda gelirken belediye'nin bir afişini gördüm. Belediye bir kampanya başlatmış "Kutlu doğum haftası kan verme kampanyası". Yanlış okudum sandım döndüm bir daha okudum, bir daha yazanlar doğruydu. Kutlu doğum haftası kan verme kampanyası. Sonra eve gelip belediyenin düzenlediği etkinliklere baktım. Aşağıda bir iki örnek var. Şoktayım hala umarım sabaha düzelirim. =)

http://www.beylikduzu.bel.tr/c/ho.asp?id=10498

http://www.beylikduzu.bel.tr/c/ho.asp?id=10615

Allah hepimizi bunların şerrinden korusun. =)

Melih

Adsız dedi ki...

Chp yede biraz değinsene Demirel destekli adaylar falan fikrini merak etmekteyim bunu merkez medya gibi devrimmi görmektesin , yoksa Demirel darbesimi , Kılıçdaroğlu darbesimi birde Baykal'ın ekibinin tasfiyesi var sence kaset olayı ve Kılıçdaroğlu'nun bu tasfiyesi ile kasedin arkasında kimler olduğu çıktımı ortaya , yada şüphe duydunmu hiç.

koala dedi ki...

@ Adsız; güzel kardeşim yazıda hiçbir akp adayına değinmedim neden chp adaylarına değineyim.

ama merak etme fikirlerimi yazacağım. 1500 kez söyledim chp'li olmadığımı, bir kez daha söylemekten çekinmem.

Adsız dedi ki...

@ Adsız; güzel kardeşim yazıda hiçbir akp adayına değinmedim neden chp adaylarına değineyim.

ama merak etme fikirlerimi yazacağım. 1500 kez söyledim chp'li olmadığımı, bir kez daha söylemekten çekinmem.

@ biliyorum yazıda değinmediğini yorumumun bu yazı ile ilgisi yok sadece yorumda ilettiğim konu ile ilgili bir yazı ekleyecekmisin diye merak ettiğimden sordum.

koala dedi ki...

@ Adsız; kesinlikle yazacağım, çok da olumlu olmayacak, şimdiden bunu söyleyebilirim

Adsız dedi ki...

Hocam bu yazı hiç olmamış. Daha farklı şeyler de söylerdim fakat yazına bok atıyormuşum gibi gözükmek istemem. Şimdi bu mevlid kandiliyle kutlu doğum haftası takvim bakımından farklı şeyler. Mevlid kandili hicri takvime göre kutlanılınır, kutlu doğum haftası Hz. Muhammed'in miladi takvime göre doğum günü olan 20 Nisan'ı kapsayan haftadır(Hicri olarak Hicri Rebiülevvel ayının 12. günü). Dün TV'de program vardı galiba bunun hakkında. Demek ki dün başlamış. Yani 14 nisan, 7 ekle 21 nisan. (Devlet ahçeli hesaı gibi oldu). 23 Nisan'ı kapsamıyor, dert etme yani. Ha bu arada bu konular hakkında ben de pek birşey bilmem. Emin olmak için 5 dakka internette dolaştım, bu yoruma yazacağım şeylerin doğruluğundan emin oldum. Diğer söylediğin şeyler ise '' oğlum bunlar Amerika'nın ouyunu'' zihniyetinden başka birşey değil. Bir sürü benzetme yapmışın hiçbirinin altyapısı yok.

Bu yazı olmamış diyorum, çünkü sana yakışmamış.