12 Nisan 2011

Türban benim sorunum değil


Türban, türban, türban, türban...

Ben miyim, hatunu eş diye koynuma alıp, toplumdan soyutlayan?

Ben miyim, siyasette kadınları ev ev dolaştırıp, bütün enerjilerini kullanıp, listeler açıklandığında listelerde yer vermeyen?

Ben miyim, türbanlı kadınların topluma entegre olmasını engelleyen?

Ben miyim, türbanlı kadınlarla evlenen, sonra onunla yetinmeyip yanına 2. ya da 3.yü alan?

Ben miyim, altımda Mercedes'le, jiple dolaşıp, karıyı eve kapatıp, Başakşehir'de diğer hatuna ikinci ev açıp, gönül eğlendiren?

Ben miyim, türbanlı genç kızların sendikasız, sigortasız çalışmasına göz yuman?

Ben miyim, namus diye diye ortalarda dolanıp, milletin çocuk yaşta kızlarını taciz eden, tecavüze yeltenen?

Bırakın artık şu orta oyununu. Sorunu ısıtıp ısıtıp milletin önüne koymaktan vazgeçin.

Bu bir sorunsa, eşi, kızı türbanlı olan Başbakan çözecek. İktidarda olup, muhalefetmiş gibi davranmayacak. Ben mi çözeceğim bu sorunu?

7 koca yıl geçti, 7. Bu sorun 7 yılda çözülmeyecek de, ne zaman çözülecek?

Ama tabii mis gibi oy deposu. Oyun hamuru gibi. Ne zaman sıkışsan, al eline oyna. Evir-çevir, kıvır kıvır oyna.

Türban benim için sorun değil; türban, türbana sorun diyenlerin sorunu.

Bir daha da asla konuşmam şu boktan bez parçasını. Ne önemliymiş.

Sokaklarda aç yatan insanlara, türbanlı-türbansız diye bakmıyorum.

Emekçi kadınları türbanlı-türbansız diye ayırmıyorum.

Eve hapsedilen, toplumla bağları kopartılan kadınları türbanlı-türbansız diye nitelendirmiyorum.

Sorun, sermaye-emek çelişkisidir.
Sorun, kapitalizmin, fakir halkı açlığa-yoksulluğa-ölüme mahkûm edilmesidir.
Sorun, bu boktan düzenin yıkılmasıdır.
Sorun, hiçbir zaman türban olmadı.

Sorun şu fotoğrafta gördüğünüz genç kızların, sendikasız, sigortasız çalıştırılıp, varoşlara hapsedilmesi ve onlara birey olarak değil de oy potansiyeli olarak bakılmasıdır.

Sorun, ezilen halkı türbanlı-türbansız diye ayıranlardadır, türbanlı ya da türbansız kadınlarda değil.

Dediğim gibi türban benim özelimde, bu sayfada bir daha yer almayacaktır.

5 yorum:

aksilaz dedi ki...

Mhp yada Chp'den Ankaraya yada İstanbul'da türbanlı göstermesini beklerdim. ne kadar samimiler ortaya çıkardı böylelikle. Millette herkesin gerçek yüzünü görmüş olurdu.

ozdmroz dedi ki...

Bütün meselenin özeti budur!

"Sorun şu fotoğrafta gördüğünüz genç kızların, sendikasız, sigortasız çalıştırılıp, varoşlara hapsedilmesi ve onlara birey olarak değil de oy potansiyeli olarak bakılmasıdır."

Kullanıldıklarını anlamazlar ya ona yanıyorum.

Adsız dedi ki...

seni uzun zamandır takip ediyorumda herşeyi sen biliyorsun be arkadaşım senden başka herkes aptal herkes düşman senin gibi olmayan veya düşünmyenleri neden bu kadar aşağılıyorsun 7 yılda 7 kere bu konu meclisin gündemine geldi ama ne zama çözmeye çalışılsa hep engel olundu hatta parti kapatmaya kadar gitti hatırlatırım...

koala dedi ki...

@ Adsız; rica ediyorum bana akp'nin son iktidar döneminde yani TBMM'de her türlü yasayı çıkartabilecek yeter sayısı varken, nasıl engellendiğini açıklar mısın? cidden merak ediyorum. aydınlat beni.

her şeyi ben biliyorum gibi bir şey söylemedim ve düşünmedim. sadece istediğim şeyleri yorumluyorum. bunun her şeyi bilmekle nasıl bir ilintisi var, yine açıklarsan sevinirim.

"benim için türbanlı-türbansız ayrımı yok" dememe rağmen, hatta anlamayacak bazı aptallar için birden fazla yazmama rağmen, neden benim gibi düşünmeyenler benim düşmanım oluyor, bir de onu açıkla istersen.

ayrıca şu yorum yazdığın yazıda, hangi cümleden aşağılama duygusunu çıkarttın? hakikaten çok merak ediyorum.

Adsız dedi ki...

O parti kapatma da oyundu, niye kapatmadılar o zaman? Refah'ı, Fazilet'i kapatanlar AKP'yi de kapatıp 5'er yıl siyasi yasak koyabilirdi daha önce yaptıkları gibi.. Bilerek, istenerek o dava açıldı, sırf seçime yine güçlenerek girmeleri için. Yine mağduru oynadılar. Şimdi artık ellerinde bir şey kalmadı kızı mağduru oynamaya çalışıyor. Hala AKP'yi savunan insanları görmek beni insanlığımdan utandırıyor bunu böyle bilesiniz. Ne AKP'miymiş yahu parazit gibi yapıştı ülkeye kan kusturuyor 9 yıldır!