2 Nisan 2011

YGS (Yine Gençleri Siktiler)


ŞİFRELEME NASIL ÇÖZÜLÜYOR?

Matematik testinde ağırlıklı olarak uygulanabilecek şifreleme yöntemini çözmek çok basit. 40 soruluk matematik testi bu yöntem sayesinde yaklaşık 10 dakikada çözülebiliyor. Şıklardaki rakamsal değerler o şıkkın altına küçükten büyüğe doğru yazılıyor. Eğer bir şıkta rakamlar çakışıyorsa doğru cevap o şık oluyor. Eğer hiçbir şıkta çakışma olmazsa genellikle E şıkkı doğru cevap olarak çıkıyor. Eğer birden fazla şıkta çakışma oluyorsa doğru yanıt rakamsal olarak küçük değerin bulunduğu şık oluyor.

ÖRNEK SORULAR

Matematik Testi 4’üncü soru:


2011-2010+2009-2008+...+3-2+1 işleminin sonucu kaçtır
A) 1004 B)1008 C) 1000 D) 1006 E) 1002
Formüle göre rakamları küçükten büyüğe göre şıkların altına yeniden sıralıyoruz. Yeni sıralama:
A) 1000 B) 1002 C) 1004 D) 1006 E) 1008 şeklinde oluyor.
D şıkkında 1006 rakamı çakıştığı için doğru yanıt D şıkkı olarak işaretleniyor. Cevap anahtarında da 4’üncü sorunun yanıtı D şıkkı olarak veriliyor.

Matematik Testi 13’üncü soru:

Üç basamaklı bir doğal sayının sağına 3 yazılarak dört basamaklı A sayısı, aynı sayının soluna 2 yazılarak dört basamaklı B sayısı elde edilmiştir. A+B=9967 olduğuna göre üç basamaklı sayının rakamlarının toplamı kaçtır?
A) 12 B) 9 C) 15 D) 13 E) 11
A) 9 B) 11 C) 12 D) 13 E) 15

Rakamları bu şekilde küçükten büyüğe göre şıkların altına yeniden yerleştiriyoruz. Bu soruda da D şıkkında 13 rakamı çakışıyor. Doğru yanıt cevap anahtarında da D şıkkı olarak veriliyor.

Matematik Testi 22’inci Soru:

Bir işi 5 kadın işçi 20 günde, 5 erkek işçi ise 30 günde bitiriyor. Buna göre, 2 kadın ve 2 erkek işçi aynı işi birlikte kaç günde bitirir?

A) 50 B) 30 C) 45 D) 40 E) 20
A) 20 B) 30 C) 40 D) 45 E) 50
şeklinde sıralanınca doğru yanıt B şıkkında çakışan 30’dur. Cevap anahtarında da doğru yanıt B şıkkı olarak veriliyor.

Şeytanın aklına gelmeyecek yöntemler bunlar. Milyonlarca gencin emeği çalınıyor. İnsanlar evine et almıyor, tavuk almıyor, balık almıyor, yemeğinden, içmesinden keserek çocuklarını dersanelere gönderiyor, binlerce lira vererek.

Geçen yıl sorular çalındı, bu yıl şifrelere yöntemleri ile matematik testinde 40 sorudan 37'si Sosyal Bilimler, Türkçe ve Fen sorularının da 50'si çözülüyor.

Birileri beyinsiz, embesil, cemaat çocuklarını üniversiteli yapmak için götünü yırtıyor. Bu beyinsiz, embesil piçleri önce üniversiteli yapıyorlar, ardından başka sınavlar yöntemiyle devletin kadrolarına yerleştiriyorlar.

Bunların hepsi deccal.

Eğitim sisteminde durum bu, ya sağlık sistemi?

Sağlık sistemi de, benzer sahtekârlıklarla dolu. Cemaatlere ait özel hastenelerde yeni doğan, sağlıklı bebekler hasta gibi gösterilip günlerce yoğun bakım ünitesinde tutuluyor.

Her gece için devletten bir çocuk için 1500 TL para alıyorlar. Binlerce bebek doğuyor gerisini siz hesap edin.

Şerefsizlik, sahtekârlık, vicdansızlık v.s. v.s. ne ararsanız bu zihniyetin ürünü. Ama ağızlarından din, iman düşmüyor.

Ne kadar tiksinti verici ve ne kadar iğrenç bir durum. Tüm bunları vicdanlarına sığdırabiliyorlarsa, geceleri rahat rahat uyuyabiliyorlarsa, ne söylesek az gelir.

Sınavın ismini başlıkta görüldüğü üzere değiştirsinler. Yaptıklarının ruhuna daha uygun çünkü.

11 yorum:

Yakup Sabri İNANKUR dedi ki...

Tamam sorular şifreli (ben denedim oluyor). Ancak asıl soru bu şifrenin anahtarı kimlere verildi? Hangi ideolojinin çocukları iyi üniversitelerde eğitim alıp, 10 sene içinde tepe noktalarını işgal edecek?

Önümüzdeki günlerde kamuoyuna yapılacak açıklama "cevap anahtarı algoritması böyle, bilgisayarların okuması için..." olacak. Böylece göbeğini kaşıyanın anlamış gibi görünüp kahvehanelerde mevcut "teknolojiyi" tartışmak için içeceği nice çaya bahane olacak.

Ancak seneye Türkiye'nin baba üniversitelerine giren çömezlerin yüzde 80'i ileride aynı imamın neferi olacak. Benim matematik dehası binlerce evladım 10 sene sonra bilmem ne müdürü olup, güzel bir ünvan iyi bir maaşla sistemin içinde mutlu-mesut erirken, bu onbinlerce nefer (üniversite fetişizminin yoğun olduğu) ülkemde asıl yönetim kademesinde, dişlilerini kendi yonttuğu çarkları sisteme çivileyecek.

E para onda, yönetim onda...Bize kalan hizmetçilik, ayakçılık ya da gitmek oluyor...

Adsız dedi ki...

ÖSYM'nin savunmasına göre bu basına dağıtılan soru kitapçığı eşsizmiş, hiçbir öğrenciye dağıtılmamış.Bu kitapçıkta böyle olmasının sebebi ise doğru cevabın sabit tutularak diğer şıkların karıştılmasıymış.Öğrencilere dağıtılanlarda ise doğru cevaplar da karıştırılmış.O yüzden böyle bir şey mümkün değilmiş.

koala dedi ki...

@ 13_rüzgar_13; o kadar inandırıcılar ki, hemen inandım ve yazdığımdan pişman oldum... Her yıl şaibe olmaya başladı. Önce sistemi götlerine çevirdiler, sonra götlerine çevirdikleri sistemle oynamaya başladılar. Hiç inandırıcı değiller.

Adsız dedi ki...

http://osym.gov.tr/belge/1-12474/adaya-ozgu-soru-kitapcigi-ve-kamuoyuna-dagitilan-soru-k-.html

http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=22854430

http://www.eksisozluk.com/show.asp?id=22854235

Şu iki entry özetliyor durumu.

fırat dedi ki...

lise son sınıf öğrencisiyim.Evet çoğu öğrenci gibi bütün senemi sınavlara adadım çalıştım didindim.Evet sınav sırasında benim de dikkatimi çekti örneğin cevabı 10 buluyorum şıklar ise A)2 B)10 C)4 D)6 E)8 şeklindeydi.Bunun sadece bir şaşırtmaca olduğunu düşündüm.Üzerine de gitmedim gidemedim zaman yetmedi.Çünkü biz bazı orospu çocukları gibi bedavadan ekmek yiyemiyoruz bedavdan sınavı yapamıyoruz.Sonuç ne mi olacak devlet yönetiminde ki tüm adamlar tüm yüksek mertebeler onların adamı olacak biz mi siki tutarız bu gidişle ne diyelim.Çok güzel yazmışsın yine ozan abi ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

şerefsizliğin sınırı yok.

ayrıca

15:00 da kadıköy miting ine gelicek misin?

bilmek isterim.

Adsız dedi ki...

'Adaya özgü kitapçık ve cevap anahtarları hazırlanması için, master dağıtım ve cevap anahtarları da kullanarak her aday için soru kitapçığı oluşturulmaktadır'diyor ÖSYM Başkanı

bir kere öncelikle bu yanlış niye buna gerek duyulur ki a-b-c soru kitapçıkları gibi kategoriler varken ve onca sınav gözetmeni varken kopya olayına engel olacak kişiye özel soru/cevap anahtarı kitapcığına ne gerek vardır!bu durumda vatandaşlık noya göre cemaat vs.çocuklarına ait soru cevap anahtarına şifre koymak dağıtmak...alanı daraltmak kollamak bunları mümkün değilmidir. kaldı ki eğitim-okul-cemaat holdingleşmeleri bu kadar ayanken niye bunu düşünmesinler ateş olmayan yerden duman çıkar mı

bu allahı bile kendilerine ortak!! tutan zihniyetten her şeyi beklerim ben. kişiye özel soru cevap anahtarlı kitapcığa son verilsin önce ve de şaibe altında kalan bu kurumun da arşiv depoları...cemaat bünyelerindeki okullardan mezun çocukların soru kitapçıkları savcılıkça araştırılsın
ama kim hangi bünye araştıracak ergenekonu araştıran savcılık mı! :))

MahŞer

Adsız dedi ki...

Bu şifreli kitapçık başka bir adayın kağıdında da varmış:

http://www.frmtr.com/ygs-ve-lysye-hazirlik/3977289-butun-kitapciklarda-cakisma-sozkonusu-6.html

http://www.frmtr.com/ygs-ve-lysye-hazirlik/3977289-butun-kitapciklarda-cakisma-sozkonusu-3.html

Aşağıdaki konu da forumda sınavdan 2 gün önce açılmış.
http://www.frmtr.com/ygs-ve-lysye-hazirlik/3961617-ruyamda-gordum-mod-medyan-4.html

Bu mod medyan da soruların çözülmesini sağlayan formül. Söylentilere göre sınavdan 1-2 gün önce malum dershanelerde öğretilmeye başlanmış.

ozdmroz dedi ki...

Kitabı okuyanlar - hangi kitap olduğunu anlarsınız siz- böyle bir sahtekarlığın nedenini daha iyi anlarlar.

Bunların amacı hedefe giden her yol mubahtır anlayışıdır.

Hedef ise kendi gibi düşünen badem bıyıklıları en iyi yerlere getirip ülkeyi ele geçirmek.

Dün tvlerde açıklama yapan bilkent müftüsü müydü?

aksilaz dedi ki...

Kitapçıklar OSYM nin elinde ve tek tek inceleyebilir. Kimlere servis edildiği ortaya çıkar ancak şimdiden yok edilmiştir o kitapçıklar.

Turan dedi ki...

Bunların hiçbiri tesadüf olamaz, bunca kodlama kendiliğinden oluşmuş olamaz. Bunun doğada olma olasılığı 1279384798357945436534'da 1'dir. Bunca özenle hazırlanan matematik soruları, bu soruların birileri tarafından o şekilde yaratıldığının şüphe götürmez kanıtıd...dur bu olmadı buraya, stv belgeselinde diyorduk öyle değil mi.