11 Kasım 2011

Saygı beklenmez, saygı hak edilir!

Milli maçın faturası da Galatasaray taraftarına kesildi. Milli formaya saygı gösterilecekmiş, öyle diyor futbol uleması Rıdvan.

Rıdvan Dilmen bu ülkede 1.5 yıl futbol oynamış, teknik direktörlük kariyeri büyük fiyasko olan, kahvedeki adamın diliyle yorum yapan, bir şahıstan başka bir şey değil.

Taraftar için milli formaya saygı göstereceksin dediği adam Emre Belözoğlu. Hani şu, saha içinde İsviçreli futbolcu tekmeleyen, basın tribününe milli forma üstündeyken, kol hareketi çeken tip. Ulan, bırakın bu hamaseti. Önce üstüne milli forma giyen herif, o formaya saygıyı gösterecek. Sonra saygı görmeyi bekleyecek. Üç kuruşa beş köfte yok.

Kaleye geçen angut "Amına koduğumun çocukları" diyecek, kolunda kaptanlık bantı olan lavuk "Orospu evlatları. Şimdi o ağzınıza sikmek lazım sizin de neyse" diyecek, ben bu adamlara saygı göstereceğim.

Milli formanın kutsallığı tek taraflı mı? Taşıyana saygı gösterilecek kutsallığından ötürü ama taşıyan üstündeki formaya hiç saygı göstermeyecek. Mis lan, mis. O zaman geçirelim üstümüze milli forma, gelelim NTV binasının önüne sana, sülale boyu küfredelim. Hoş, ben pijamayla da geniş geniş yapıyorum o işi ayrı mesele ama madem hadise formadan kaynaklanıyor, öyle yapalım.

Samimi olsun herkes. Galatasaray-Fenerbahçe rekabeti ülkede her şeyin önüne geçmiştir. Misal, Volkan Dünya Kupası finalinde 90. dakikada penaltı kurtarsa, kaç Galatasaraylı deliler gibi sevinir? Olur muhakkak da, azınlık halinde kalır. Ya da Sabri Avrupa Şampiyonası finalinde 90'da 30 metreden koysa, kaç Fenerbahçeli, o golü Gökhan Gönül attığında verdiği tepkiyi verir.

Volkan zaten antipatik bir tip. Fenerbahçeliler dışında seveni olduğunu sanmıyorum ama Ali Sami Yen'de götüyle top durduğu an, ağzıyla kuş, götüyle ejderha yakalasa bile Galatasaraylı taraftarlarla arasında asla bir daha düzelmeyecek bir ilişki vardır. Keza Kadıköy'de üçlü çektiren Sabri'yle Fenerbahçe taraftarı arasında da benzer bir ilişki var.

O yüzden samimiyetle söylüyorum ki, milli takımdan hazzetmiyorum. Antrenörü Oğuz Çetin olan, kalesi Volkan'a emanet, kaptanlık bandı Emre'nin taşıdığı bir milli takım için de asla ve asla sevinmem. Haa bunu söylerken, Gökhan Gönül'e ya da Mehmet Topuz'a neden küfretmediğimi de bir zahmet sorgulasın Fenerbahçeliler. Derdim Fenerbahçeli olması değil, sizin de misal Mehmet Topal Galatasaray forması giyerken, bir şey söylediğinizi tahmin etmiyorum.

Konu uzadı, demem o ki, şu milli forma kutsaldır martavalı bir kenara bırakılsın. Benim için kutsal forma Galatasaray'dır. Fenerbahçeli için Fenerbahçe veya Beşiktaşlı için de Beşiktaş forması kutsaldır.

Kimse 3-0 yenildik diye kendini yerden yere vurmasın. Rakibine saygı duymayan kimse, futbol oynamasın.

Milli formaya saygıysa, sen daha maç başlamadan rakibinin milli formasına saygı duymadığını gösteriyorsun. Yorumcu olan gavat, milli formaya saygı derken, bunu dile getirse ya. "Ayıp oldu" dese ya. Senden sonrası tufan tabii. Söylesen o lafı, milliyetçi duyguları kaşıyacaksın, rahatsız edeceksin.
Senin forman, marşın saygıyı hak ediyor, Hırvatistan'ın forması çaput, milli marşı da Serdar Ortaç bestesi! Değil mi a.k. Bu yüzden önce herkes samimi olmalı.

Son olarak, "Bu şahane stadı yapanlar da yuhalandı" diyerek, tüm ihaleyi Galatasaray taraftarına yükleyen; modern futbol bilgisi bir ilkokul çocuğu düzeyinde olan, yorumculuğu sokak ağzı ile karıştıran dallamaya ya, siktir git demek lazım.

Futbol bilgini, "Biz duygusal futbol oynuyoruz. Mantık futbolu bize göre değil", "Normal oynasak bu Hırvatlar'ı yeneriz" gibi adını sizin koyacağınız yorumlarda bulundu. Futboldan bir bok anlamıyorsun, işin siyasi boyutuna hiç girme, çünkü beynin bunları almaz. Sen günlük 5 bin 10 bin TL'lik bahislerini oyna, at yarışını yap, Fenerbahçe maçlarını izlerken, rakip çizgiden top çıkarttığında onlara "Orospu çocuğu sanki şampiyonluğa oynuyor" diye yorumlarda bulun.

Gerisi senin aklının alacağı işler değil.

32 yorum:

Adsız dedi ki...

Bunun üzerine söz söyleyenin alnını karışlarım. Mükemmel bir yazı olmuş. Bütün duygularıma tercüman.

simonshouts.blogspot.com dedi ki...

bir de Arda nin bilerek sari gormesi var bak ben de unuttum. Mactan once hayatimin maci diye tur at, orda oynamak zoruna gitsin. Yavsak ettiler cocugu bu yasta..
http://simonshouts.blogspot.com/2011/11/kimsin-olum-sen.html

can (futbolmuhalifi) dedi ki...

ekonomimizin iyi olduğundan da bahsetti rıdvan. sırf bugünden dolayı kendisini spor bakanı yapardım. "genç" de hem.

ha bir de merak etme hocam. volkan'ı sevmeyen fenerbahçeliler de vardır benim gibi.

başka bir not da: adam her maçta "bizde kim sarı kart sınırında?" diye soruyor. tamam, biliyoruz ki rıdvan'ın takip ettiği futbol kuşağı çok dar. ama arkadaş maçtan önce bir bak yahu. hiç olmadı yanında alet kullan. bilgisayar, tablet, hiç olmadı telefondan bak yahu. bunları kullanamıyorsan da yalakalık yaptığın insanların söylediği gibi "güncelleme" yap kendine.

hırslandım lan. bir de volkan için "dünyanın en iyi kalecilerinden..." gibi sözler söylerler. valla gidin lan. iyi kaleci ama ötesi yok. ne alakaysa bu sözüm de.

zuber dedi ki...

emre ve volkan a küfretmekten sıkıldım artık...bu kadar çirkef ve yavşak olmak büyük maharet

her fırsatta Gs ye dil uzatan rıdvan efendiye de sormak lazım; kadıköy de oynasaydık o zaman?? şike davasını milli maçta protesto edecek fb taraftarından çekinildiği için verilmiyordu kadıköye di mi sahtekar rıdvan?milli takıma ve milli formaya saygı duymak lazımdı ama unutmuşsundur belki...

Adsız dedi ki...

beynine yuregine saglik

Adsız dedi ki...

yazıyorum yavşakça yazılmış bir Galatasaraylı yorumu olmuş...

Adsız dedi ki...

Süper yazı.Eline, diline sağlık...

Melih ERTAN dedi ki...

Oldum olası milli maçlardan hazzetmem. Zorla mı amk Goril'in kalecisi olduğu maçı izlemek. Nasıl Arda gol atınca "tüh amk" diyorlarsa karşı kıyıda, Goril gol yedikçe orgazm oluyorum. Sikimde değil Avrupa şampiyonası, Dünya kupası. Bi'anlayın amk artık 3.sınıf futbol oynanıyor bu memlekette. Milli takımın ne olmasını bekliyorsunuz? Sergen'in, Rıdvan'ın eski hakemlerin yorumculuk yaptığı bir memleket burası anlayın artık yaaa.
Ayrıca taraftara, oraya para verip gelen adamlara küfür eden Goril'e bir lafım var: "Sakalını Sikeyim."
Sevgiler.

Melih

XYZ dedi ki...

a siz hala bu icerikte bir baglanti paylasabiliyormusunuz? Bunu yazanida paylasanida alparslan abiniz gorse ne derdi merak ediyorum dogrusu. Hee lafa gelince o kale arkasinda duran taraftar diye gecinen embesillere gelince emre belozoglunun cuk diye oturan lafinin ustune birsey soylemeye luzum yok ki o yavsaklar degilmiydi ali sami yen de yunan takimini alkislayip tribunde yunan bayragi acilmasina musade eden lavuklar? Ezeli rakibinin bir futbolcusuyla sorunun varsa derbide kufur et milli macta degil. Volkanin tepkisini abes bulan bu embesil yazarcilik oynayanada lafim 3-0 maglupsun arkandan kufrediliyor ve rakip takim sut cektiginde sozumaona milli takimi desteklemeye gelen embesiller de rakip oyuncuyu alkisliyor volkanin yerinde sen olsan ne yapardin o psikolojiyle?

dt.ibo dedi ki...

Dünya kupasında penaltı kurtarsa sevinirim ama bu Volkan'ı sevmeme yetmez tabi.
Dünyada örneği olmayan futbolculara sahibiz, sözleşme imzalamaya gelince proefsyoneller,yıllık 2mEurodan aşağı imzalamazlar. Sahaya çıktılarmı duygusallar.
Ulan hastanın biri gelip suratıma senin yaptığın dolguyu sikim dese ben ona Volkan'ın verdiği tepkiyi vermem. kaldı ki yıllık 2m Euro falan kazanmıyorum bu işten.
Evet futbolcu olmanın, özellikle büyük takımlarda oynamanın bu tarz zorlukları var ama bu yüzden bu kadar para veriliyor size bunu bi anlayın artık.
Ya da siz de gidin Avrupa da oynayın, 1m euro alırsınız küfür de yemezsiniz. Ama işinize gelmiyosa, Türkiye'de oynayacakasanız illa, para bu kadar önemliyse o zaman profesyonelce oynayacaksın. Tribünlerle diyaloğa girmeyeceksin. Alex'e bakacaksın, profesyonellik neymiş öğreneceksin.
Ayıp be arkadaş ya!

Şovenist Domuz dedi ki...

Olayın tüm ayrıntılarını geçtim, ıslıklanan Volkan ya da Arda farketmez, anlık reaksiyonlar göstermek taraftarlığın olmazsa olmazıdır zaten, takımın gol yiyince sahadaki baban da olsa küfür edersin, takımın gol atınca için için nefret ettiğin bir adamın boynuna bile atlarsın, taraftarlıktır bunun adı, milyon dolarlar kazanan bu yavşaklar eğer bu tepkileri de sindiremeyecekse zaten giymesinler o formayı.

Adsız dedi ki...

yuh artık ebenin damı bir yorum olmuş :) bu ne pişkin bir ezik gs ruhudur.. boşuna fransız piçi demiyorlar size... içimizdeki fransızlar dün de kale arkası tribünündeydi.. yuh allah belanızı versin.. galatasarayı de rezil ettiniz..

Adsız dedi ki...

bu son mesajı da yayınla götün yiyosa kansız ibne.. gay..

koala dedi ki...

@ Adsız; sana edebileceğim bir küfür şu an için yok, sen idareten orospunun evladını kullan olur mu?

@ XYZ; ezeli rakip ayaklarını bırakacaksınız. ben ezeli rakip olarak ismi bir faşistten alınma stadınıza geldiğimde koltuklara bok sürülmüştü, üstüme sidik torbaları yağmıştı, tuvaletleri kilitliydi. saygı bekliyorsan önce hak edeceksin. embesil yazarcılık sözün için bir şey demeyeceğim velakin bir morondan tanımlama kabul etmiyorum.

Adsız dedi ki...

@XYZ kardeşim siz değilmisiniz daha 15 gün önce cska atkıları açan. aynı bokun lacivertisiniz. taraftarında volkanın da emrenin de yaptıkları kabul edilemez. kimse kimseyi savunmasın. hele ki a pis ağzınızla olayı galatasaray taraftarına mal etmeyin. orda binlerce farklı takımı tutan adam var. boş konuşmayın.

Adsız dedi ki...

milli takım kutsal forma muhabbetine girmeyeceğim. çünkü milliyetçiliğin yapıldığı yer neresi olursa olsun karşıyımdır buna.
dünkü karşılaşmada yaşananlara gelecek olursak; kalıpta formu dibe vurmuş gökhan gönül'ü aynı şekilde formsuz ve moralsiz bir dönemden geçen volkan demirel'i 11 de oynattığı için asıl suçlu bu oyuncular mıdır ki bu şekilde andavalca üstlerie gidiliyor. olm mal mısınız.adamlar formuz lan. gökhan gönül sivas maçında ne hale düştü grosicki karşsında izlemediniz mi? ne yapması lazım. hocasına gidip ben oynamak istemiyorum sen beni 11 e yazmışsın ama ben affımı mı istiyorum desin. kafanız bu kadar mı basıyor. sonra 2 tane hatalı gol yedi diye bütün stad hep bir ağızdan ana avrat sövüyor. bunun karşısında da sessziliğini korumas bekleniyor voklan'ın. neyin kafasını yaşıyorsunuz aga siz. hangi dünyada yaşıyorsunuz. ne fenerbahçeymiş lan.yemin ediyorum çekilsin abi bütün milli futbolcular da yorumcular da geçmişte fenerbahçe forması giymiş bütün herkes şu siktiğimin meydanı size kalsa. o zaman andaval beyinleriniz huzura erer eminim. ama yine bulursunuz saracak başka şeyler.yazık...

Adsız dedi ki...

vallahi billahi süper olmuş,ellerinize, ağzınıza sağlık..nefretten de öte bi şey bu rıdvan'a, emre'ye ve volkan'a hisettiklerim. arsız yüzsüz deyyuslar..

Adsız dedi ki...

volkan ,emre bizim için bişey değişmedi hepiniz hala öylesiniz ...

WarBlood dedi ki...

Volkan da emre de bu ülkenin en büyük orospu çocuklarıdır.ötesi yok...

dt.ibo dedi ki...

Ya arkadaş ne meraklısınız olayı GS-FB 'ye çevirmeye. Maç TTArena da diye başka takım seyircisini almıyorlar mı. Ama Volkan mal olduğu için bir de hatalı gol yediğini bildiği için hemen arkasındakileri GS'lı olarak belleyip saldırıyor. Trabzonsporlu, Beşiktaşlı yok mudur o tribünlerde. Ya da hiç mi bi Fenerbahçeli Volkan'a küfretmez! Ben Arda'ya söverim yeri geldi mi, ama alkışlı protestoya da dönüp karşılık veriyorsa futbolcu daha da tepki demesin bi zahmet.
Kendine küfreden FB'li taraftarların önüne kadar gidip elini göğsüne koyarak özür dileyen Metin Oktay'ı neden alkışladı FB seyircisi acaba?? Ya da Volkan'dan başkası protesto edilmedi mi bugüne kadar milli forma altında?
Olay çok basit aga, sahadaki oyuncu oyununa bakacak, tribünle diyaloğa girmeyecek. Delikanlı tribi yapmayacak. İlla da girecekse "abiler ayıp oluyo, daha maç bitmedi" minvalinde "bokunuzu yiyim bi susun" diyecek.

YA DA olanları mazur görmeyi öğrenecek. Sen alkışlanınca bile dönüp gider yaparsan onların da küfür etmesini normal karşılayacaksın aga. Bunun FB,GS,BJK,Milli takım,amatör takımı yok. Sporcu, Tribünle münakaşa ETMEYECEK.

koala dedi ki...

@ dt.ibo; "Sporcu, Tribünle münakaşa ETMEYECEK." tam Turgay Şeren lezzetinde olmuş acayip güldüm :))

Ozan dedi ki...

ya bu 2-3 orospu çocucuğu yorumcunun ipini kim saldı embesil ya küfür etmiş hadi bunu da yayınla demiş bu kadar angut olamaz bir insan angutsan bile bu kadar angut olma lan

Murat Glm dedi ki...

Eline sağlık öncelikle bu iki su katılmamış orospu çocuğuna (Volkan, Emre) söylenilecek her kelime yetersiz. "Fransız piçi.." diyen morona ise tükettiğin oksijene yazık diyorum sizr o hakareti bile hak etmiyor.

Adsız dedi ki...

rengı sarı lacivert sıyasi gorusu muhafazakar olan herhangı bır unsura yavşakça saldırmayı kendıne gorev edınmıs bır arkadasımız sanırım ..

koala dedi ki...

@ Adsız; yavşakça saldırı? tahmin edemeyeceğin kadar muhafazakâr ve fenerbahçeli arkadaşım var. ama tabii hayata sarı-lacivert pencereden bakınca, böyle yavşakça eleştiriler yapıyor insan.

Berkant dedi ki...

Kendince iyi bir galatasaraylı olarak takımıma ağabey kültürünü ilk getiren Hakan Şükür ve Bülent Korkmaz'dan , bunların izinde faşizm sınırlarında gezen 50-100 bin dolarcığını laf eden şerefsiz sonradan görme Arda Turan'dan, speedy gonzales hızındaki odun Servet'ten en az Emre , Volkan kadar nefret ediyorum. Neymiş bir galatasaraylı olarak özeleştiri yapabiliyormuşum. Günde 10 saat çalışan bi emekçinin aylığı 650 lirayken bu herifler eğer ayda yüzbinlerce euro kazanıyorlarsa kimse bunlara duygularını kontrol edemediler, haklıydılar falan demesin. Bu ülkenin Metin Oktayları , Ergün Penbeleri neden hiç böyle olaylara maruz kalmamışlardır ? Oynadıkları oyuna karşılık verilen paralar haram zıkkım olsun.
Bir sözümde yorumcu bozuntusuna; Güntekin onay bu şerefsize ve Aykut Kocaman'a soruyor. Diyor ki ne konuştunuz şike soruşması esnasında başbakanla ve ikiside açıklayamıyorlar. Sizin objektifliğinizide, yazarlığınızı da futbol adamı kişiliğinizi de en iri sikli eşşekler siksin. Bu taraftar stadı yaptıranınıda tuhalamışmış. Orospu çocuğu lafının daha çok yakıştığı bir zat var mı ?

Adsız dedi ki...

sana çok yakışıyo

Adsız dedi ki...

"ben ezeli rakip olarak ismi bir faşistten alınma stadınıza geldiğimde" abi koltuktan dustum, bunun farkinda olan insanlari gormek inanilmaz mutlu ediyor beni.
yazinin altina da imzami atarim. bu fenerbahcelilere ozgu "biz tek tum dunyaya karsiyiz - fenerbahce cumhuriyeti e cekemiyolar tabi ;))))" muhabbeti de sikmaya basladi, bi bok olamadan gotu kalkan takim-futbolcu bize ozgu galiba.

Berkant dedi ki...

klavye delikanlısı seni. Abi sil şu 2 yorumu da kirlenmesin buralar.

Saunders82 dedi ki...

Tosuncuk Fener formasıyla Sami Yen'e gelmediği için, o yıllardır biriken sinir ve küfretme isteği milli takım 2-3 gol yedikten sonra dışa vuruyor.

Benim bildiğim Volkan Demirel götüyle top kurtarabiliyordu dün niye kurtarmadı götüyle o topları? Anasını amına da atmadılar üzerine attılar niye kurtarmadı? Gönülsüz oynayan oraya para vererek bir şeyler izlemeye gelenlere bir iki şey göster, götünle olmadı elinle falan top tut. Bunun kadar şişirilen başka oyuncu yoktur, 3 maça bir bacak arası gol yiyen adam da yoktur. Kalede Tolga olması gerekirken bu salağı oynatarak zaten turun kaybedilmesine neden oldular, bir de kötü oynamasına karşın yüzsüz olup taraftarla diyaloğa giriyor.

Taraftarla diyaloğa giren ister oyuncu ister teknik adam olsun hiçbir takımda yer almamalıdır. Bunlar profesyonel oyuncuysa girmeyecekler, giren Cantona bile olsa fişini çekerler hemen ama burası Türkiye işte...

İyi oldu iyi, futbolda geriye dönüş başladı çok yakındır yine milli takımın 5 yiyip iyi oynadık diyeceği günler.. Böyle zamanlarda Galatasaray başarılarına bir yenisini daha ekleyip her şeyi toplarlıyor.

ugogus dedi ki...

'Milli maçlar nedeniyle liglere verilen arada Cenevre’de Benfica karşısına çıkan Galatasaray, Portekiz temsilcisine teslim oldu: 0-2 Benfica maçı da gösterdi ki Galatasaray’ın kulübesi vasıfsız oyunculardan kurulu. Aslan, Cenevre’de bu gerçekle yüzleşti. Kadrosunun ne kadar fakir olduğunu görmekle kalmadı; Riera gibi 11’in vazgeçilmezi (!) olan bir oyuncuda ışık olmadığını, Sercan’ın futbolunun üzerine bir şey koyamadığını, Çağlar ve Aydın’ın uzatmaları oynadığını da bir kez daha test ederek yaşadı.
Galatasaray gibi yedek ağırlıklı kadro ile oynayan konuk ekipte Cardozo, Gaitan, Luisao, Aimar, Pereira gibi önemli isimler 13 kişilik eksik kadrosundaki bazı oyunculardı. İlk yarı rakibine karşı hücumsal anlamda üretken olamasa da Cim-Bom, kalesinde de önemli bir sorun yaşamadı. Ancak 2. bölümde önce 47’de kornerden gelen topa Vitor yükselirken savunma izledi. 55’te ise Saviola kendine özgü bir gol attı.
Sahadaki ruhsuz, isteksiz ve çaresiz takıma ilerleyen dakikalarda neşter vuran Fatih Terim, 18-19 yaşındaki gençleri sahaya sürdü. Onların performansının yedeklerden daha iyi olması teselli ikramiyesi oldu.'
http://spor.milliyet.com.tr/yedekler-sinifta-kaldi/spor/spordetay/13.11.2011/1462242/default.htm

yukaridaki yazi milliyetin bu linkinden alinma. boyle bir mnedyanin elinde pek tabii ridvan sergen kral olur, emre volkan magdur hakli olur, onurlu bir sekilde 'vanda bir daha deprem olmaz' diyen orospu cocugunu isliklayan gs taraftari ise nankor milli takimi satan taraftar olur. diyecek bir sey bulamiyorum artik, eline yuregine saglik yazi icin.
umit gogus

M.Cagdas dedi ki...

Bu turkluk dersi veren andavallar Trabzonun SL maclarinda rakip takim atkilari acanlarla ayni dimi?