26 Ağustos 2009

Al ulan Arda senin olsun!


Sezon başlamadan önce çıktı her şey. Aziz Yıldırım'ın bir toplantıdaki sözleri gazeteye taşınınca, canlı yayınlara kadar çıkıldı. Aziz Yıldırım'ın tek isteği, Arda'yı alabilmek.

O da biliyor ki, ülke sınırları içindeki en iyi futbolcu Arda Turan. Galatasaray Başkanı Adnan Polat'a "15 dakika beni yalnız bırakın Arda'yla Fenerbahçeli yaparım" sözünün üstüne, Adnan Polat'tan gelen "Ben sizin Galatasaraylı olmanızdan korkuyorum, sizi Arda'yla bırakırsam" cümlesi de kâr etmemişe benziyor.

Bugün Sabah gazetesinde bir haber var. Doğruluğunu bilemiyorum, zaten haber bile iddia şeklinde. Ama sezon başı yaşananlar akıllara gelince söylenmiş intibahı uyandırdı bende. Aziz Yıldırım diyor ki, Kayseri maçını izlerken "Bırakmadınız şu Arda'yı 20 milyon Euro verip alayım."

Cümlenin açılımı: Yani ben parayı verip alacaktım ama siz engel oldunuz diyor, yöneticilerine. Arda gitse ne değişecek bilmiyorum. Yani 11 yıllık başkanlık süresinde insan hiç mi akıllanmaz? Hep mi aynı suda boğulmaya çabalar?

Bu 11 yıllık dönemde kimbilir Fenerbahçe altyapısından kimler geldi kimler geçti. Hatırladığım Semih'ten başka kimse yaşama şansı bulamadı. Onun da ne kadar forma bulduğu aşikâr. 34 yaşındaki Roberto Carlos'a 2 yıldır verilen para altyapıya ayrılsa kimbilir ne Arda'lar çıkar. Ya da Mehmet Topuz'a verilen bonservis ücretiyle kaç Mehmet Topuz çıkardı.

Ama yok öyle değil. Hazır, pişmiş, olmuş adam istiyor Aziz Yıldırım. "Basarım parasını alırım" diyor. 20'yse 20, 30'sa 30 milyon Euro. Para sorun değil cidden. Ama o anlayış yok mu, o anlayış, Türk futbolunun bugünlerinin ve yarınlarının katili olan anlayış hani.

Zengin küstahlığının vermiş olduğu fakat sınırlar dışına çıkınca baş edemeyeceği o parasal güç. Dün yabancı serbestliği, bugün Arda yarın Mehmet Topal başka bir gün Ahmet, Mehmet...

Kendine ait olmayanı yaratamayıp, başkasında olanı gücü dahilinde, küstahça sanki pazardan mal alır gibi isteme cüreti. Sadece biraz oturup düşünmek, hata yaptığını anlamak ve hatalarından arınmak. Yoksa 20 Arda'yı alsanız, değişmez bu gidiş.

Mevlana güzel demiş, başka söze gerek yok; "Ne adamlar gördüm üstünde elbise yoktu, ne elbiseler gördüm içinde adam yoktu."

Hiç yorum yok: