4 Aralık 2009

Kendine güven, gerisi hikâye

Galatasaray, her ne kadar sezon başındaki etkili futbolunun uzağında olsa da, Manisaspor ve Bursaspor karşılaşmalarında oynadığı kötü oyunu da sergilemedi.

Bu maçın önemi, grubu lider bitirmenin dışında Rijkaard'ın maç öncesi basın toplantısında söylediği "Takımın güvenini yeniden kazanması" açısından da önemliydi.

Zaten benim açımdan da maçın başka bir anlamı yoktu. Maç boyunca dikkatimi çeken iki şey oldu. Biri tıpkı takım gibi Arda'nın da kıpırdandığı ve Elano'nun ikinci yarının 60. dakikasına kadar ismini duymamam.

Elano alışma devresi, rotasyon, diye diye ikinci yarıyı buldu. İkinci yarıda da, kendisini böyle görmemeye devam edersek, nasıl katlanılabileceği konusunda fikrim yok.

Halen yetersizliği sağda solda tartışıladursun Mustafa Sarp, sadece yüzündeki hırs ifadesi için bile oynatılması gereken oyuncu. Oyunu sürekli forse eden, maçı son dakikasına kadar bırakmayan hırslı bir oyuncu. Şahsen kariyeri fantastik 11 adam yerine böylesi 11 adamı tercih ederim.

Son not Sabri ve Leo Franco'ya olsun. Sabri sezon başındaki şaşırtıcı futbolundan özüne dönmeye başladı, bu kötü haber. Leo Franco fena gözükmediyse de, Galatasaray'ın kalesini koruyacak nitelikte de değil. Ufuk ya da Aykut'u görmek istiyorum artık.

Yok, vazgeçtim son söz Kewell'a olsun. Kızım olsa veririm, bir saniye bile düşünmeden. Bir adam ancak bu kadar sevimli olabilir.

4 yorum:

akakiyeviç dedi ki...

İlk yarıdan belliydi Galatasaray'ın yeneceği.Ben ilk 20 dakikaya baktım,Galatasaray bugün 3-4 tane sallar dedim olmadı :)

Sabri senin de dediğin gibi özüne dönmeye başladı.Pek riskli bir bölgede oyanamadığı için sorun yok,idare eder yani.

Ben diyorum ki Galatasaray bu yıl bu kupayı rahat alır.Ama bence bu kupayı almak eskisi gibi büyük bir anlam ifade etmiyor.Hele geçen yıllarda Shaktarın,Werderin kötü oyununa rağmen final oynamasından sonra bu kupayı hiç kaale bile almıyorum ne yazık ki.

Saklınehir dedi ki...

Elano konusunda farklı düşünüyorum. Mücadeleden kaçmayan ve sert bir yapısı var. Ekran başından anlaşılmıyor oynadığı oyun. Üstüne üstlükspiker Elano'ya Barış dedi uzunca bir süre. Elano'nun iyi oyununu Keita ve Baros ikilisi birlikte oynarken görebileceğiz. Pasları doğru yerlere atıyor ama takım son haftalarda yavaş oynadığı için sırıtıyor.

Unknown dedi ki...

Kaptan Kewell olsun :)

Saunders82 dedi ki...

Herkes Elano'dan Lincoln'lük oyun bekliyor ama daha çok beklerler. Elano, Rijkaard'ın sisteminde olmazsa olmaz bir adam olacaktır. Bu takım makine düzeninde pas yapmaya başladığı dönemlerde onun varlığını anlayacağız. Gelecek yıldan itibaren takımın oynamaya çalıştığı oyun sistemi oturduğunda Elano da takım içinde kimliğini bulacaktır. Bunu 2. devrenin sonlarına doğru da görebiliriz...